Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svamp på penis forsvinder ikke

Hey derude

De sidste par uger har jeg døjet med noget svamp(rødt udslæt agtigt på penis)
Lige nu er jeg på ferie i brasilien, men jeg nåede at få købt en canesten 1% salve inden jeg tog afsted, som jeg har smurt mig med de sidste to uger 2 gange dagligt.
Jeg er ved at blive lidt frustreret, da der stadig er tegn på svamp, det er lidt ligesom salven ikke virker.
Det vil hjælpe meget, hvis i har nogle forslag til hvad jeg skal gøre. Problemet er bare at jeg ikke kommer hjem til Danmark indenfor de næste 4 mdr tid.

På forhånd mange tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu fremgår det ikke, om du "bare" købte denne canesten her i Danmark, eller om du var til læge og fik konstateret, at det rent faktisk også var svamp, inden du tog af sted?

    Ligegyldigt hvad, så tyder det jo på, at det ikke hjælper, men der findes jo også læger i Brasilien, så en sådan vil jeg da foreslå, du opsøger. Hvis ikke du har været ved læge herhjemme, så er det jo ikke en gang sikkert, at det ER svamp. Eller også har du brug for noget mere effektivt.

    I hvert fald vil jeg fraråde dig at dyrke ubeskyttet sex før du har fået en diagnose og er blevet behandlet.
  • Indstillinger
    Tak for svaret! Af hvad jeg har læst mig til / set billeder af, er det mig meget klart at det er svamp. Det bekræfter også min tro at canesten salven hjælper en lille smule, men dog ikke nok til at fjerne det helt. Jeg har ikke rigtig tid/penge til at besøge en læge her i Brasilien, så det kunne være guld hvis nogen vidste hvad noget mere effektivt behandling hedder, gerne på engelsk :)
    Tak!
  • Indstillinger
    få fat i en Aloevea plante og brug det der er indeni, det er meget virksomt, tager feks også betændelse. men svamp ja,, bedst når planten er over 3 år men prøv dig frem, måske du kender nogen der kender nogen der har sådan en plante :-)
  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå du finder et middel med et andet aktiv stof. I Canesten er det aktive stof Clotrimazol. I Lamasil for eksempel er det aktive stof Terbinafin - som virker mod svamp på en anden måde end Clotrimazol.
    Og ellers spørg på et apotek - det er hurtigt og gratis.
  • Indstillinger
    Hvad kan man købe på de danske apoteker mod svamp på penis?
  • Indstillinger
    Det afhænger jo af hvilken type svamp der er tale om....
    Der er flere typer
  • Indstillinger
    Hej jeg har fået konstateret svamp på penis og bruger nu brentan creme for at komme af med det igen, men jeg frygter det har spredt sig til pungen. Det er rødligt og klør og skaller nogen gange lidt, er det svamp og kan det også behandles med brentan creme?
  • Indstillinger
    Brentan virker ikke særligt godt. 6-8 ugers behandling - og så fjerner det kun symptomer.
    Lamisil, der behandler du 2-3 uger og så skulle svampen være bekæmpet.
    Men det kræver så dog at det er en af de typer svamp at det virker på..
    Undgå barbering indtil du er fri af svamp. Dog hvis svampen har spredt sig til behårede områder, så kan det være en fordel at trimme hårene ned i et par mm. Således at du smører huden og ikke hårene
Log in eller Registrér for at kommentere.