Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diabetes eller????

AnonymousAnonymous
Redigeret 19 december, 2012, 14:31 i Åben debat om diabetes
Jeg fik et blodsukker apparat hjem til min svigerfar, og for sjov prøvede jeg det på mig selv. Men jeg blev noget mærkelig, da jeg lå på 9,8. De følgende jeg så tog fastende og ikke fastende var 6,0 - 7,9 - 7,0. Er det grund til bekymring eller er det normalt man kan ligge i den ende?
Vil lige sige at jeg har følgende sygdomme: Højt blodtryk, B12 mangel, lavt stofskifte, Tremor (rystesyge).
Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Blodsukkeret ligger højt, måske er det er normalt for dig, men tal med din læge, som bedre kan bedømme det og tage højde for dine andre forhold.
    Mange har sukkersyge uden at vide det og hellere gå en gang ekstra end at komme 'for sent' med nogle symptomer. KH Helle8
  • Indstillinger
    Tak for svar...
    Har du selv diabetes eller?
    Og hvad var dine tal så?
  • Indstillinger
    Nej, jeg kender et par stykker der har det og er disponeret for det, så jeg passer på.
    Under normale omstændigheder må det være max. 6, hvis man er i behandling for sukkersyge kan det godt være højere uden det betyder noget.

    Hvis man har andre symptomer som stærk tørst er det en god idé at få en hurtig tid hos lægen, for at få det checket, KH Helle8.
  • Indstillinger
    Det er derfor jeg også er lidt i tvivl, for jeg har næsten altid været meget tørstig.
    Og jer bliver tør i munden af nogle af de piller jeg får...
    hmmmm....jeg må vel tage mig sammen og gå til lægen.
    Men tusind tak for din hjælp :)
  • Indstillinger
    Det var så lidt med håb om det bedste.
    Tørst kan faktisk også være tegn på intolerance, en bivirkning ved pillerne hos dig, Du kan tale med lægen om det når du alligevel er der, især hvis diabetes prøven er negativ. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.