Han lyver
En god mandlig bekendt lyver ekstremt meget, han opdiger episoder, som overhovedet ikke er hændt. Han 45 år og har aldrig haft en kæreste, alligevel fortæller han at han har flere børn, giver både børnene og kæresterne navne. Lige nu fortæller han alle at han er kæreste med mig, jeg er mange år ældre end ham og vi har bestemt ikke noget forhold, en dag i sidste uge fortalte han til en veninde at han skulle skynde sig hjem fordi jeg var hjemme hos ham og var ved at lave mad, en anden gang fortalte han, at vi havde sover over os og så skulle vi skynde os på arbejde.
Jeg har været hos ham 1 gang i foråret sammen med nogle andre bekendte.
Jeg har sagt til ham, at jeg er blevet klar over "hvad han har gang i", men det har ingen effekt, tværd imod historierne har taget til.
Alle ved at han lyver, er der nogle gode råd på hvad vi kan gøre, vi er en del som selvfølgelig gerne vil hjælpe ham.
lib
Jeg har været hos ham 1 gang i foråret sammen med nogle andre bekendte.
Jeg har sagt til ham, at jeg er blevet klar over "hvad han har gang i", men det har ingen effekt, tværd imod historierne har taget til.
Alle ved at han lyver, er der nogle gode råd på hvad vi kan gøre, vi er en del som selvfølgelig gerne vil hjælpe ham.
lib
Kommentarer
Mit navn er Rikke Gjøl Mansø - og jeg er journaliststuderende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Aarhus. Sammen med en makker er jeg netop ved at lave et projekt, hvor vi vil forsøge at finde ud af, hvorfor folk lyver - og hvordan det påvirker dem, de lyver overfor.
Hvis I har lyst til at fortælle jeres historier til os, må I meget gerne sende en mail til mig på rgmansoe@mail.dmjx.dk. I første omgang bare til en uforpligtende snak - men vi leder selvfølgelig også efter folk, der vil fortælle deres historie til en artikel.
Vh Rikke.