Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øm testikel i længere periode

Redigeret 21 december, 2012, 12:32 i Åben debat for mænd
Hej alle.

Jeg har i 1-2 måneder gået rundt med en øm testikel, (den højre). Jeg kan ikke komme i tanke om nogen oplevelser, der skulle have startet dette, men det har stået på i 1-2 måneder nu - så jeg begynder at blive lidt bekymret. Jeg har en kæreste og er derfor seksuel aktiv, og smerterne i højre testikel starter når jeg bliver liderlig eller når jeg fx onanere. Hvad kan dette skyldes?

Jeg håber i kan hjælpe mig!

Mvh Kasper.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har også prøvet at have en øm testikel og har det ind imellem stadig. Jeg har været hos min læge og på sygehus til tjek og har fået konstateret at sædstrengen til den pågældende testikel er "lidt for kort" hvis man kan sige det.

    Derudover har jeg en ufarlig lille vandcyste i bitestiklen på den ømme testikel, hvilket jeg fik at vide var meget almindeligt og i perioder kunne give ømhed.

    På et tidspunkt fik jeg konstateret en betændelsestilstand i den korte sædstreng og fik lidt pencilin. Fik at vide at man ikke kunne sige hvad det kom af.

    Jeg har selvfølgelig været nervøs for testikelkræft, men fik at vide af egen læge samt på sygehuset at testikelkræft ikke gav smerter, hvorfor det var vigtigt at man mærkede efter f.eks en gang om uge når man var i bad og pungen var varm. Så kunne man hurtigt mærke forandringer.

    Jeg vil anbefale dig at gå til din læge og lade ham mærke på din testikel og på den måde få ro i sindet, om der er noget alvorligt.

    Hilsen A.
Log in eller Registrér for at kommentere.