Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål om menstruation

Redigeret 15 december, 2012, 12:38 i PMS og menstruation
Hej alle. (Jeg har lånt min kærestes bruger)

Jeg går rundt og er lidt bange. Jeg har i denne her måned fået min "menstruation" til tiden, men normalt plejer jeg at få kortvarige smerter dagen inden og første dagen, hvorefter jeg får det brune stads. Denne her gang har jeg bare kun fået det brune stads. Der har intet blod været og jeg skal starte på min nye pakke p-piller i morgen igen. Jeg har haft en del arbejde den sidste uges tid, og har også haft/har en depression det sidste halve år cirka, hvilket også har gjort at jeg har tabt mig og er en hel del undervægtig. Dette plejer dog ikke at påvirke min menstruations-periode. Jeg har nemlig googlet lidt, og der står nemlig noget omkring graviditet, stress og undervægt. Hvad skal jeg gøre??? Hjælp, er rigtig bange... :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    For det første er det ikke ualmindeligt at den kunstige blødning, man får på p-piller kan være meget svag eller helt udeblive ind i mellem.

    For det andet så er der jo nogle, hvor p-piller ikke virker, så hvis du er bange for graviditet, vil jeg foreslå, at du tager en test og hvis den er negativ så tag en til om et par uger, så du helt sikkert kan udelukke graviditet.

    For det tredie så kan både stress og undervægt sagtens give de nævnte symptomer, så jeg foreslår, at du lige stopper op og ser på dit liv - du har jo kun det ene (så vidt vides) og du bør derfor tænke på dig selv.

    Sørg for noget ro i dit liv og noget ordentlig kost - og ja, det er nemt nok at skrive, men er det ikke bedre at selv stoppe op, inden du lige pludselig dejser om - og beslutningen bliver taget for dig?

    Husk - lige gyldigt hvad du tror, så er heller ikke du uundværlig på dit job, så hvad med at tage et par sygedage, hvor du virkelig får ladet op, slapper af - får noget god mad, så du måske kan fange noget af det her i opløbet?

    Og til sidst - måske du skulle kontakte din læge. så du kan få noget hjælp til den depression, som også tager helt vildt mange kræfter og energi.
  • Indstillinger
    Men tror du jeg kan være gravid??? ....
  • Indstillinger
    Det kan jeg naturligvis umuligt vide noget som helst om.

    Der er mange andre faktorer inde, så det er ikke mit umiddelbare bud - men sandsynligheden kan være til stede, hvorfor du naturligvis lige må checke det også.
Log in eller Registrér for at kommentere.