Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen menstruation i 3 måneder

Redigeret 15 december, 2012, 10:07 i PMS og menstruation
hejsa!!

jeg har brug for lidt hjælp.

jeg er 17 år gammel og og ikke på p-piller:)

da jeg ikke har haft mit menstruation i 3 måneder nu og er ved at være godt bange for at jeg er gravid, men har en kæreste som tror det samme som mig men lægen siger at jeg ikke er gravid. Problemet er jeg har alle tegn på jeg er gravid fx morgenkvalme, vildt ømme bryster osv..

glæder miig til at høre hvad siger til det


den unge pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din læge siger, at du ikke er gravid - og det kan han/hun vel kun fordi du er blevet undersøgt, dvs. at der både er undersøgt urinprøve og foretaget en test?

    Det er ikke helt almindeligt at en menstruation udebliver så længe i din alder, så derfor må du gå til læge igen og bede om at få undersøgt, hvorfor den så udebliver når graviditet kan udelukkes.

    Jeg finder det en anelse underligt at din læge undersøger for graviditet, og når den er negativ, så burde han/hun da helt af sig selv begynde at undre sig over, hvorfor din menstruation udebliver i så lang tid.

    Der behøver ikke være noget alvorligt galt, men noget sådant bør da undersøges, og du skal ikke spises af med en recept på p-piller - noget sådant skal udredes ordentligt og ikke sløres med medicin.

    Måske du på et tidspunkt skal overveje et lægeskift.
Log in eller Registrér for at kommentere.