Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problem med renlighed

Hej

Jeg har en tendens til at få lidt "bremsespor" i underbukserne, selvom jeg er super renlig, når jeg har været på toilettet. Jeg bruger vådservietter og tørrer mig til det er helt hvidt. Men hvis jeg et par timer senere tørrer mig igen, så kan der godt være lidt gulbrunt på papiret. Det er som om at der løber lidt sjatter ud af mig, uden at jeg er bevidst om det.

Jeg har også oplevet at der er kommet lidt spor efter det i mine bukser og på mit lagen, dvs. det er gået gennem underbukserne.

Jeg nævnte det for min læge, der negligerede det, da han undersøgte min anus og ringmuskel der fungerede som den skulle. Dvs. den var ikke slap.

Men ovennævnte virker da heller ikke normalt, vel!? Det er i hvert fald ret ubehageligt, især fordi det er et ret tabu-agtigt emne, jeg ikke rigtig kan snakke med nogen om.

Tænker at det må være noget med min kost og mave/tarm-funktion. Har generelt ikke maveproblemer og min afføring er også normal. Jeg drikker dog (for) meget kaffe og tænker det måske kan have noget at sige?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Om kaffen kan være skyld i "bremspor" ved jeg ikke, men kaffe kan sætte gang i maven, det er der ingen tvivl om. Du kunne jo prøve at drikke lidt mindre kaffe og se om det hjælper.
  • Indstillinger
    eller du må indføre en regel om ---at du altid har lidt vat i tasken eller lommen----og har et lille stykke sidende i anus --og det smider du ud ved hver toilet besøg ---

    det hjælper måske ikke på dine bremse spor ---men så iriterer det ikke at du ser det i bukserne ---

    du prutter måske meget --og der kommer lidt ud ved luft trykket ---

    kaffe kan give meget luft ---
  • Indstillinger
    Tak for input. Jeg tager da også mine forholdsregler, og sørger f.eks. for at have papir på mig osv.

    Men det er jo stadig kun symptombehandling. Ville gerne kende årsagen, samt vide om det måske er meget normalt? Som sagt er det ikke lige et problem jeg vil vende med mine venner eller kolleger. Ellers vil jeg gå til lægen med det.

    Er i gang med at trappe ned på kaffe, men skal ikke helt kunne sige om det har en effekt.
Log in eller Registrér for at kommentere.