mælkealergi
jeg har fundet ud af hver gang med spiser noget som indeholder mælk.får jeg tynd mave og lidt smerter i maven.undgår jeg helt mælk har jeg det fint.kan jeg forvente at det forsvinder igen, jeg jeg holder meget af ost og mælke produkter. jeg bor godt nok i brasilien men først nu for en månede siden kom disse problemer.jeg spiser grønt hver dag.og diverse frugt. kylling. lidt okse kød.man har sagt jeg skulle spise ost ved tynd mave her i brasil men det er jo ost og mælk som giver mig de problemer.
hvad skal man gøre. håber at høre fra personer som har samme problem.
jeg er mand på 50 år. lidt godt i stand.men ikke de vægt problemer som jeg haved i danmark.
og lever som reglen rimligt sundt.jeg har nu bodet i brasilien i 3 år så jeg tror ikke det er varmen som spiller ind her.
har i spørgsmål er jeg klar til at svere.
venlig hilsen mikhael.v.
hvad skal man gøre. håber at høre fra personer som har samme problem.
jeg er mand på 50 år. lidt godt i stand.men ikke de vægt problemer som jeg haved i danmark.
og lever som reglen rimligt sundt.jeg har nu bodet i brasilien i 3 år så jeg tror ikke det er varmen som spiller ind her.
har i spørgsmål er jeg klar til at svere.
venlig hilsen mikhael.v.
Kommentarer
Døjer selv med laktoseintolerance, og det er bestemt ikke det sjoveste.. Det er en SYGDOM ikke en allergi. Du kan have den i forskellige grade, og jeg er så super heldig at have det værste.. Nogen med denne sygdom kan indtage en smule mælk, og andre ingenting. Det er en sygdom hvor man har brug for massere af vejledning. Og det er meget normalt at have noget med maven/tarmen. En måde du hurtigt kan se om det er laktoseintolerance på er at lige når du står op drikker du et glas mælk, og holder øje med maven. Den bliver nemlig oppustet hvis det er.
Tag til lægen og spørg om denne sygdom kan være en mulighed.
så jeg prøver at holde mig fra allt mælke de næste 8 uger.og ser hvordan det går.
mvh.mikhael
blev tested i dk for flere år siden for diverse ting som gluten og de fant ingen ting.men jeg har kikket på gluten alergi og det enest som passer på mig er tynd mave ellers har jeg ikke de andre symtomer som de skriver om.
nu prøver jeg at stoppe helt med mælke produkter og lave brød uden gluten i de næst 8 uger. og så må jeg se hvad der sker.
jeg lider jo af astma og diverse aalergi som støv.græsser. hest kat.
så jeg kunne godt undvære at få flere ting jeg ikke kan tåle.
min kost er faktisk god en masse grønt samt div. frugt.
pasta. ris..