Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mælkealergi

Redigeret 15 december, 2012, 08:39 i Allergi
jeg har fundet ud af hver gang med spiser noget som indeholder mælk.får jeg tynd mave og lidt smerter i maven.undgår jeg helt mælk har jeg det fint.kan jeg forvente at det forsvinder igen, jeg jeg holder meget af ost og mælke produkter. jeg bor godt nok i brasilien men først nu for en månede siden kom disse problemer.jeg spiser grønt hver dag.og diverse frugt. kylling. lidt okse kød.man har sagt jeg skulle spise ost ved tynd mave her i brasil men det er jo ost og mælk som giver mig de problemer.
hvad skal man gøre. håber at høre fra personer som har samme problem.
jeg er mand på 50 år. lidt godt i stand.men ikke de vægt problemer som jeg haved i danmark.
og lever som reglen rimligt sundt.jeg har nu bodet i brasilien i 3 år så jeg tror ikke det er varmen som spiller ind her.
har i spørgsmål er jeg klar til at svere.
venlig hilsen mikhael.v.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan ikke tåle mælk det er eneste at gøre er at holde væk fra mælkeprodukter. Du kunne evt. holde en kur på 2 måneder hvor du dropper al mælk og så start igen stille og rolig og mærk efter hvor meget du kan tåle. Hvis du slet ikke kan tåle i små mængder så er der ikke andet end at leve mælkefri.
  • Indstillinger
    Det kan enten være mælkeallergi eller laktoseintolerance.
    Døjer selv med laktoseintolerance, og det er bestemt ikke det sjoveste.. Det er en SYGDOM ikke en allergi. Du kan have den i forskellige grade, og jeg er så super heldig at have det værste.. Nogen med denne sygdom kan indtage en smule mælk, og andre ingenting. Det er en sygdom hvor man har brug for massere af vejledning. Og det er meget normalt at have noget med maven/tarmen. En måde du hurtigt kan se om det er laktoseintolerance på er at lige når du står op drikker du et glas mælk, og holder øje med maven. Den bliver nemlig oppustet hvis det er.
    Tag til lægen og spørg om denne sygdom kan være en mulighed.
  • Indstillinger
    hej der. der går kun 30 minutter efter jeg har indtaget mælke produkter. så har jeg tynd mave øjne klør rødt udslet på arme. somt oppustet mave og lidt ondt i maven.men de siger jeg skal spise ost på min mad her .det forstår ikke lige at mælk ikke er godt.og jeg skal ikke hjem til danmark de næst par år.
    så jeg prøver at holde mig fra allt mælke de næste 8 uger.og ser hvordan det går.
    mvh.mikhael
  • Indstillinger
    Hvis du siger du for udslæt tvivler jeg alligevel på at det er laktoseintolerance.
  • Indstillinger
    hej mett. jeg får ikke udslet hver gang jeg intager mælk. men tynd mave hver gang ved det minste mælk. og hvis jeg spiser meget med mælke produkter kan jeg få udslet .øjne som klør næse som løber.samt ondt i mave.
    blev tested i dk for flere år siden for diverse ting som gluten og de fant ingen ting.men jeg har kikket på gluten alergi og det enest som passer på mig er tynd mave ellers har jeg ikke de andre symtomer som de skriver om.
    nu prøver jeg at stoppe helt med mælke produkter og lave brød uden gluten i de næst 8 uger. og så må jeg se hvad der sker.
    jeg lider jo af astma og diverse aalergi som støv.græsser. hest kat.
    så jeg kunne godt undvære at få flere ting jeg ikke kan tåle.
    min kost er faktisk god en masse grønt samt div. frugt.
    pasta. ris..
  • Indstillinger
    Ja prøv en kur på 2 måneder og se hvad der sker. Jeg har også mælkeallergi og det er proteiner i mælken jeg ikke kan tåle. Jeg får det samme symptomer som dig, kan også få udslæt hvis jeg spiser meget af mælkeprodukter jeg kan ikke tåle mælk i det hele taget så jeg drikker ikke mælk eller spiser ost, jeg kan tåle det usunde sager som indholder mælk hvis jeg spiser lidt af det. Jeg har droppet al mælkeprodukter i nu snart 2 år og har ikke det symptomer mere. Jeg får heller ikke diarre ved at indtage gluten, får luft i maven og hævet øjenlåg så man behøver ikke at få diarre af det.
  • Indstillinger
    jeg bliver nød til at holde en pause og se hvad der sker. mit problem er bare at det ikke er så nemt at slippe for mælke produkter her.men jeg må se godt efter når jeg køber vare nu og undgå mælk og gluten et stykke tid..bare jeg spiser 3 stykker chokolade små. bliver den gal.så lidt skal der til nu. øv øv.
  • Indstillinger
    Ja jeg ved godt det er ikke er nemt for det fleste varer indeholder mælk idag. Men du kunne prøve at fjerne det værste fra kosten som komælk, yogurt, ost, smør det er det man reagere mest på. Det andet kan du fjerne hvis du ikke føler det bliver bedre. Er det også slemt med mørk chokolade?
  • Indstillinger
    hvis det er den gode mørke chokolade på minst 70 procent. så kan jeg godt spise den.stopped med at drikke mælk ,smør.m.m i en uge nu.men spiset lidt chokolade igår og en skive ost 30 minutter efter var den gal.
  • Indstillinger
    ost skal du holde væk fra i et stykke tid for ost er lavet af mælk. selvom du har droppet mælk og smør nytter det ikke noget når du stadig spiser ost for du provokere stadig din krop med mælk. mørk chokolade kan du godt spise når du kan tåle det men ikke mælkechokolade.
Log in eller Registrér for at kommentere.