Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bryde præstationsangst "ond cirkel"

Redigeret 16 december, 2012, 07:50 i Mandlige sexproblemer
Hej, har et ret irriterende problem, da jeg efter at have læst lidt rundt omkring, er inde i noget præstationsangst.

Er 21 år, læser et fedt studie, dyrker masser af sport og er social, så der er ikke noget der.

Mødte en super dejlig pige for 3 måneder siden, og vi er nu blevet kærester, min første rigtige kæreste i øvrigt, og første gang jeg er rigtig forelsket.

I starten var der ingen problemer med sex og forspil, men blev efterhånden vild med hende, og det medførte jeg blev usikker på om jeg nu kunne tilfredsstille hende stadig.

Jeg ved altså at jeg kan, men tanken om den nu virker gør mig så utryg at jeg næsten ikke tænker på andet, og mest har lyst til at flygte når vi endelig går igang. Kan faktisk mærke et ubehageligt sus i maven hele tiden, og det er altså ikke normalt for mig.

Har talt med hende om det, og vi er blevet enige om at droppe samleje indtil videre, det har dog bare gjort mig mere nervøs, da jeg ligesom har "erkendt" at der er et problem, faktisk har jeg svært ved overhovedet at få rejsning bare vi nusser nu..

Hvad kan man gøre i sådan en situation? Hun virker meget forstående, og er super glad for mig, vil bare ikke have at det ødelægger det..

Er der nogen der har et forslag/ tankemæssige værktøjer til at få det til at fungere?

Mvh. Forelsket fyr!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Siden du ikke har fået svar, kan det være du kunne tale med en sexolog.
  • Indstillinger
    Som jeg læser dit indlæg, så er du blevet bange for, om du nu kan hver gang, men at du godt har kunnet, selv om du lige inden når at frygte, at det hele nok går galt?

    Du har altså ikke fysisk oplevet, den den har svigtet, når det var?

    Er det rigtigt forstået?

    For så er det noget andet, du skal arbejde med. Du skal øve dig i at slappe af og erkende at heller ikke du er fuldstændig perfekt og kan det hele altid, og det er det, I skal tale sammen om.

    Nu er det så heldigt, at hvis den skulle svigte en gang, så er der jo masser af muligheder for alligevel at kunne tilfredsstille din kæreste - hun behøver ikke nødvendigvis "frem og tilbage" for at det skal kunne lade sig gøre, og jeg tror faktisk ikke, der findes en eneste mand, der aldrig nogen sinde har oplevet et svigt, når det gjaldt.

    Så jeg synes, du skal øve dig i at slappe af - nyde at du har et dejligt forhold, at I er glade for hinanden. Det er i øvrigt heller ikke sikkert at din kæreste opnår orgasme hver eneste gang - derfor kan det sagtens være dejligt alligevel.

    Det ER altså ikke nødvendigt, at det hele skal være perfekt hver gang, så prøv at indstille dig/jer på den tanke.

    Både jeg og min mand - der har været sammen i mange år - oplever da at den "smutter" ind i mellem - og det sker da både for ham og mig, og så er den ikke længere. Næste gang fungerer det så igen, og der er altså ikke nogen af os, der føler et nederlag af den grund. Vi har haft et nært og intimt samvær, som vi har nydt, selv om en af os ikke lige nåede helt op til stjernerne denne gang, men så sker det jo nok næste gang.

    Hvis du der i mod har problemet med at den falder sammen hver eneste gang - eller ret ofte - SÅ er der et problem, som du bør søge hjælp for, og i første omgang foreslår jeg lægen, der kan undersøge, om der er noget fysisk galt.

    Men sådan læser jeg ikke dit indlæg.
Log in eller Registrér for at kommentere.