Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Candida og depression

Redigeret 16 december, 2012, 09:26 i Åben debat om depression
Mon der er andre som har læst om og kender til behandling af Candida ifm. depression???

Jeg kan læse på nettet at en følgevirkning til Candida bla. kan være depression. Det giver rigtig god mening for mig.

Desværre ser det ud til, at den medicinske behandling mod Candida efterlader kroppen endnu mere drænet end den i forvejen er pga. selve candidaen.

Er der nogen af jer som har erfaringer med alternativ behandling (kost og naturmedicin) mod Candida?

Jeg kan sagtens google det, men savner erfaringer fra "virkelige" mennesker.

vh lisbeth

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det giver også god mening for mig.

    Med hensyn til behandling findes et nyt effektivt middel; forhør dig relevante steder og søg på nettet, jeg har ikke svar på rede hånd. KH Helle8
  • Indstillinger
    Ved overvækst i tarmen af uheldige "beboere" såsom f.eks. gærcelle-svampen Candida Albicans, så kan organismen ikke komme af med visse tungmetaller i normalt omfang, idet Candida omdanner metallisk kviksølv til en organisk kviksølv-forbindelse, som meget let genoptages i tarmen, idet den er fedtopløselig.

    Depression er et almindeligt symptom ved kviksølv-belastning / kviksølv-forgiftning.

    Så klart er der en forbindelse mellem Candida og depression.
  • Indstillinger
    Hvis tungmetalforgiftning er problemet, se evt. Immunogastros hjemmeside om allergi, intolerance m.m.m.
    Chlorella enten i pulver eller pilleform er et godt naturmiddel til afgiftning. KH Helle8
  • Indstillinger
    Chlorella er OK til de meget lette tilfælde af tungmetalforgiftning.

    Se mere om tungmetaller på Henrik E. Kocks hjemmeside www.tungmetal.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.