Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Kan paradentose stoppes?

Hej.
Jeg er en ung pige på 21 år, som fik at vide igår af tandlægen, at jeg har paradentose. Hvilket gjorde mig rigtig ked af det.
Nogen der har gode erfaringer med at få stoppet den?
Kan den overhovedet stoppes? Og når man har paradentose, er det så i alle tænder, eller kun nogen?

Nogen der har prøvet laser behandling?

Håber på svar fra jer.
«1

Kommentarer

  • Hej syntes lige jeg vil fortælle dig at jeg som dig har begyndende parandontose og det har jeg haft i 10 år min tandlæge mente ikke at longo vital ville hjælpe men du kan tro at det gør tag 3 hver dag og jeg ved at det hjælper desværre nok noget man skal tage altid men det er naturlige planter det er fremstillet af så. Jeg syntes det er forsøget værd for dig.
    Held og lykke med det og glædelig jul
  • Min mand har fået paradentose og jeg har købt en tandpasta, nej to slags, der hedder Zymbion og Parodol. Den sidste efter en anbefaling jeg læste på nettet. Parodol købte jeg på apoteket. Hvilken der er bedst ved jeg ikke, jeg håber de hjælper.

    Jeg vidste også det med Longo Vital, jeg har læst det for flere år siden, men var i tvivl. De er dyre og jeg ved ikke om der skal købes ekstra mineraler.
    Men nu siger du, de hjælper. Så skulle jeg måske allgevel stoppe dem i halsen på ham i stedet for omnimin. ??

    Morale: Lad være med at ryge, men det gør han ikke. Endnu har han flere muskler end mig, så jeg kæmper forgæves. Tandlægen siger det samme som mig, men nej......

    Ps, det er kun i nogle tænder, men skidtet breder sig jo. Man skal huske at tandlægen skal rense tænderne grundigt. Eller det er vel tandhalsen. Hver tredie måned sagde vores tandlæge.
  • Tandlægen mente absolut ikke det kunne hjælpe mig men har bøjet sig var der i går og det ser fint ud men hvis jeg stopper kommer det igen inden for et par måneder.syntes ikke det er dyrt koster ca 125kr.i rema1000 for 240stk syntes i skal prøve.jeg får altså ikke procenter for rådet.håber alt det bedste for jer.mona
    Ps glemre at sige jeg bruger kun cendium det er uden skummemiddel
  • Tusind tak for oplysningen. Ved du om man skal have ekstra mineraler. ? Jeg ved ikke om der er nogen i overhovedet.
  • Hej igen tager selv kun en almindelig vitaminpille med diverse mineraler
  • Hej mona61

    Nu er jeg forvirret. Skrev du ikke longo vital hjalp på paradentose. Du har selv paradentose, men tager ikke longo vital. Hvordan ved du så de hjælper. ?? Er der noget jeg misforstår.

    Vi tager omnimin og der er alt i, derfor er jeg i tvivl om skiftet. Nåe nej, urterne mangler.
  • Jeg har også parandentose, men for mig betyder det, at i stedet for tandlæge hvert halve år, skal jeg nu hver tredie måned, hvor jeg får en tandrensning.

    Der ud over renser jeg tænderne grundigt hvert eneste dag med en "flaskerenser", som jeg køber hos tandlægen.

    Det holder det fint nede.

    Jeg har ikke fået råd om speciel tandpasta eller specielle vitaminer og i de år, jeg nu har haft parandentose, er det altså overhovedet ikke blevet værre.
    Med den behandling, jeg bruger/får - er det blevet holdt på status quo.
  • Skrev nok for hurtigt du spurgte om mineraler derfor svarede jeg som jeg gjorde tager selv longo vital3stk hver dag sorry for misforståelsen.mona
  • Helt OK.
    Men får du så ikke for mange vitaminer. ?? Jeg tænker især på A vitaminer, men jeg er meget usikker på det.




    lotte123, det er heller ikke tandlægen, der gav rådet om tandpasta, det var noget jeg læste. Men "flaskerenseren", den har min mand fået/købt hos tandlægen. Han skulle bare lade være med at ryge siger tandlægen, for det bliver værre af det.
  • Nej jeg får ikke for mange a vitaminer det har jeg undersøgt i helsekostbutikken her i odense og jeg får taget regelmæssige blodprøvver angående andre problemer jeg har,så beder jeg om lægenkan se om jeg er doseret godt nok med hensyn til vitaminer og mineraler.rigtig god dag til jer.skal videre i dagens tekst.v,h.mona
Log in eller Registrér for at kommentere.