Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mindre depression

Redigeret 12 december, 2012, 12:21 i Åben debat om depression
Fyr på 20

Dav derinde jeg tror jeg har en mindre depression, jeg går sku tit med dårligt humør og bider af andre, men jeg har ingen ide om hvorfor, og det er ikke kun om vinteren, jeg tænker meget og tænker tit og ser for det meste kun dårlige sider i mine tanker, jeg har på ingen måde selvmords tanker eller noget, tværtimod er egentligt meget tilfreds med mit liv.

Alligevel har jeg det her kæmpe tomrum som jeg ikke fatter hvor kommer fra, og det er pisse irriterende.

Jeg skriver lige lidt om mig selv så i ved noget om mig, og evt kan hjælpe med en konklusion.

Mine forældre er skilt det var en meget svær skilsmisse kan man vel sige, har ikke set min far i 8 år, var 12 dengang er 20 nu.

jeg gik på special skole fordi jeg ikke gad skole det var i 8 klasse. (jeg fejler hvad jeg ved, ingen ting psykisk "crossed fingers")

jeg har utroligt mange venner, næsten for mange til at holde kontakt med dem alle, jeg er egentligt meget populær i mine vennekreds, ser mig selv som charmerende og ærlig tror det er derfor jeg har nemt ved at møde mennesker.

Jeg har PT ingen kæreste, hvilket jeg ikke selv ser som noget problem da jeg ikke er bange for at være alene eller noget, så det er den tid den sorg for mig.

Jeg træner 4-5 gange om ugen, går meget op i min krop og er glad for den, lidt narcissistisk, får jeg af vide tit.

Har pt intet job eller uddannelse da jeg var sygemeldt osv, starter her D 7 jan på det jeg gerne vil. (sygemeldesen var intet livstruende)

Min mor er blevet opereret for tumor (godartet) alt gik fint.

Min stedfar fik blodprop for en 5-6 år siden, heller intet problem nu. det var ikke arveligt og alt i hans krop er som det skal være.

Personligt er jeg den person der aldrig lader mig tråde på, grunden til at jeg ikke ser min far. Jeg har nemt ved at smide folk ud af mit liv hvis de er nogle røvhuller (for at sige det pænt).

Det er lige hvad jeg ville mene var vigtigt. udover hvad jeg har skrevet. føler jeg at mit liv er egentligt rigtig godt pt, men alligevel går jeg med det her, som jeg ingen løsning har fundet på, det har stået på i ca 2 år vil jeg mene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit navn patman er engelsk, bare så i ikke finder det frastødenet. Det er fra en youtube tegneserie og har bare altid brugt det, fordi mit navn er patrick.
  • Indstillinger
    Uh, du har oplevet meget dårligt! Dine negative tanker tyder på depression i en eller anden grad. Kom til lægen hurtigst muligt så du kan få den hjælp der passer til dig. KH Helle8
  • Indstillinger
    Ja men det underlige er at jeg ikke føler mit liv er dårligt, det kunne næsten ikke være mere perfect, men så alligevel er der det her uforklarlige som irritere mig.

    jeg fik ikke nævnt at jeg har nemt tidens til at blive voldelig hvis jeg først bliver irriteret, jeg banker dog ikke nogle mennesker eller dyr. men har ødelagt en dobbelt dør, slået fårdøren i stykker 2 gange og 1 vindue da jeg var en del mindre.

    P.S jeg har aldrig ondt af mig selv, jeg har set folk der har været igennem værre så tænker det er noget pjat, jeg ville alligevel ikke have mulighed for psykolog hjælp da det simpelthen er for dyrt at leje med, og ville ikke nævne det over for min mor, da hun helt sikkert ville skyde penge i det. Hun ville bare blive meget mere stresset end hun allerede er, og det vil jeg simpelthen ikke byde hende.
  • Indstillinger
    Uanset hvor uhensigtsmæssigt eller destruktivt du reagerer er det vigtigt du kommer til lægen, som sammen med dig finder ud af hvilken grad depression du er i og hvilken behandling du evt. har brug for, der er flere muligheder som lægen må bedømme behovet for. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.