Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hjælp en fortvivlet Familie......

Redigeret 13 december, 2012, 05:08 i Hovedpine og migræne
Kan i hjælpe mig med at besvare 2 spørgsmål. !!!

Jeg er en fortvivlet Mor, jeg har en søn på 35 år, som lider af Aura Migræne, han får oftere og oftere anfald, dette får han Riboflavin 400 mg for, via en Neurolog.


Nu kommer mine 2 spørgsmål.

1. Hjælper Riboflavin 400 mg, eller er det en FALSK sovepude ?? Jeg mener de ikke er effektive..

Hvad mener i ???

2. Han lider også af Sheuerman, kan dette påvirke migrænen ?? Det mener vi begge to Ja til. ((Det trykker jo i nakken))

Hvad mener i ???

Hjælp os.

Kommentarer

  • Hej Helle

    En gang mor, altid mor. Jeg forstår så godt du er fortvivlet, man vil gøre alt for at hjælpe sine børn.

    Desværre kender jeg ikke til det du spørger om, men jeg vil fortælle hvordan jeg slap af med en migræne. Måske kunne det hjælpe din søn, måske.

    Jeg havde lidt af migræne i flere år. Ca en gang om ugen, heldigvis varede den kun et par timer, men man bliver jo træt bagefter.
    Min svigermor havde også migræne. En dag fik hun det råd at tage lakseolie og hun fortalte det hjalp hende.

    Men jeg kunne ikke købe det i Danmark, så jeg tænkte, jeg ville prøve levertran. Det var ikke dyrt og uskadeligt, så jeg kunne da prøve selv om jeg havde mine tvivl.
    Til min overraskelse udeblev migrænen efter jeg havde taget en teskefuld ( måleske) levertran hver dag i et lille stykke tid. Jeg køber møllers tran med citrus og hælder det i lidt mælk, så kan jeg få det ned.

    Efter et par år gad jeg ikke tage det mere og holdt op. 14 dage efter fik jeg en drønende migræne. Så kom der gang i levertranen igen og det er fortsat siden.
    Jeg har givet rådet til andre for jeg har heller ikke været forkølet siden jeg begyndte på det. Om man tror på det eller ej, om det har nogen virkning i alle tilfælde eller ej, så skader det ikke at forsøge.

    Tilføjer, jeg læste lige om riboflavin, det er jo et B vitamin. Så har lægen jo en tanke om vitaminer kunne hjælpe ?, hm... I levertran er der D, A , E vitaminer og fedstsyrer. Værd at tænke over, mener jeg.
  • Hej Helle

    Jeg har også engang lidt meget af migræne. Til at begynde med var der mest tale om opkastninger og voldsom utilpashed, ikke så meget smerte. Efter nogle år kom migrænen mest som synsforstyrrelser, dvs. det, man engang sammenlignede med en ostebutiks-rude, men nu om dage er der vel ingen af den slags gammeldags ostebutikker.

    Mine anfald af migræne gik helt over, da jeg begyndte at få blodtryksmedicinen Atacand. Jeg fik ordineret medicinen mod forhøjet blodtryk, men jeg har senere set, at Atacand faktisk i visse tilfælde blev ordineret mod migræne. (Jeg skal lige gøre opmærksom på, at der nu ikke længere gives tilskud til Atacand, men der må vel være medicin, der ligner, og som har samme virkning, hvis din søn ønsker at prøve den mulighed).

    Jeg er selvfølgelig tidligere stødt på ordet Scheuermanns, men vidste ikke, hvad det var, før jeg slog det op for lidt siden:

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... ns-sygdom/

    Jeg ved ikke, om det er et tilfælde, men jeg mangler altså dette svaj i ryggen, som der omtales. Jeg tror ikke, at jeg er specielt rundrygget, hvis jeg husker at rette mig op. Jeg er glad for at være blevet gjort opmærksom på Scheuermanns, for den tilstand kan måske give en forklaring på mine rygproblemer.

    Når jeg søger på google, både på ordene ”migræne” og ”Scheuermanns” finder jeg ikke umiddelbart nogen sammenhæng mellem de to ting, men derfor kan der jo godt være en sammenhæng.

    Riboflavin er jo B2-vitamin. Umiddelbart undrede jeg mig over, at lægen ordinerer det mod migræne. Desuden siger man jo altid, at man skal have alle B-vitaminerne samtidig, da de er afhængige af hinanden for at virke. Men når man søger på ordene ”riboflavin” og ”migræne” samtidig, kommer der masser af hits. I kan jo selv prøve. Der er f.eks. dette:

    http://www.migraeniker.dk/da/medicin-og ... d-migraene

    Så vidt jeg kan se, er der ikke nogen forsøg, der viser, at riboflavin kan kurere folk fuldstændig. De får tilsyneladende blot nedsat antallet af anfald. Det bedste ville jo være at slippe helt for anfald. For mit vedkommende var det i hvert fald en enorm befrielse.

    Jeg vil tro, at det er individuelt, hvad der hjælper. Så hvis din søn i nogen tid har afprøvet riboflavin uden positivt resultat, er han nødt til at bede om en anden løsning.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Tusind tak for dit svar.

    Jeg vil give dette videre til min Søn. :-)

    Sidder og tænker på, at mon ikke Pikasol og Q10 er bedre ??
  • Scheuermann har ingen indflydelse på migræne, men muligvis på "almindelig" hovedpine, hvor årsagen kan være muskelspændinger.
    Tre af mine fire børn har Scheuermann, de to har det i lænden og den tredje i brystdelen, som er den der giver rundryggethed. Det kan trænes, så man ikke lige ser, at man er rundrygget. Smerter er der ind i mellem, og tilstanden forsvinder selv sagt ikke, men holdes i ave ved at træne holdningen, så det er musklerne der bærer rygraden.
    Min datter, som er den der har det i brystdelen, er nu over 50 år, og holder det stadigvæk usynligt for omverdenen. Hun var meget rundrygget i teenageårene, men tog en uddannelse som afspændingspædagog. Det er den viden hun bruger, for at undgå, at være rundrygget.
    To af mine sønner har det i lænden, og her kan det give problemer.
  • Helle13, jeg er ikke klar over om din henvendelse kun er rettet til Kameliadamen.
    Men da pikasol er en fiskeolie vil jeg gerne sige, der er forskel på fiskeolie og levertran. Levertran er hvad jeg bruger.
Log in eller Registrér for at kommentere.