Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ingen menstration - men negative g-teste

Redigeret 11 december, 2012, 05:55 i PMS og menstruation
Hej!
Har et lille problem her.. går og venter på min menstruation men den kommer bare ikke.
Det er 40 dage siden jeg havde den sidst og har ikke set noget til den siden.
Har tage flere teste med 2-4 dages mellemrum men alle er negative.

Har oplevet at brysterne er ømme og vokset en lille smule, men de er normalt ømme og vokser en lille tand i den periode jeg har menses.

ellers har jeg ikke haft noget der tyder på graviditet, men håber det virklig at det er det.
Men hvad kan det ellers være? Min menses kommer normalt til tiden .. 28 dage mellemrum.

Kan det være pga min deperation, stress eller er det muligt at det er graviditet?
og hvorfor er testen så negativ vis det er det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din mentale tilstand kan helt klart godt forklare min manglende menses. Omvendt kan du godt være gravid, selv om de tests du tager, giver et negativt resultat. Derfor synes jeg, du skal tage en tur til læge. For at have en depressiv mor mærker et barn for livet og er en rigtig dårlig kombination. Så i stedet for at brug en masser energi på at tænke, så handel. Ring til din læge i morgen tidlig og bliv ordentlig undersøgt.
  • Indstillinger
    har nemlig også tænkt længe at jeg skal ikke blive gravid nu pga. deperation. Men vis det er sket så kommer der en guldklump. Er på medicin for deperation og har en ret god periode nu og har haft det i en tid. Men er altid bange for at det bliver værre igen. Det er jo hverken sundt for barn eller mor at moren er deperimert.
    Men så ringer jeg til lægen og hører nærmere
  • Indstillinger
    Ideelt set skal der gå 5 år, fra du er erklæret rask og til du bliver gravid. Det er nemlig i de første 5 år efter en depression, at der er størst risiko for tilbagefald. Og hvor man i dag mest fokusere på, at depressionsmedicin er farlig for et lille foster, så ved man, at det næsten er det mindste i f.h.t. de psykologiske skader et barn kan få af at vokse op med en deprimeret mor.
    Så tænk dig rigtig, rigtig godt om. Og ja, se at få ringet til lægen, så du ikke "spilder" energi på noget, der måske slet ikke er noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.