Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Akne (Acne)

Redigeret 11 december, 2012, 07:24 i Bumser
Hej, jeg er en 26årig mand.
Jeg har fået konstateret akne hovedsagligt på ryggen. Er igang med antibiotika kur samt noget epiduo creme.

Hvordan spreder akne sig rundt i kroppen? Nu har jeg kun på ryggen, men tænker på hvad hvis det spreder sig til ansigtet.
Jeg forstår nemlig ikke helt hvordan denne spreder sig. Om det spreder sig ved at jeg piller ved ryggen også rører ved ansigtet eller?

Så vil jeg vide en anden ting. Nu hvor jeg har fået konstateret akne. vil det så sige at alle bumser på min krop nu er "akne" eller kan der godt være eksempelvis "almindelige" bumser på ansigtet og så akne på ryggen? (ved nemlig ikke hvordan og hvorledes det her fungerer, altså om alle de nye bumser der kommer frem er akne eller det behøver det vel ikke at være?)

Håber så meget på at det forsvinder igen snart, men kan man overhovedet blive heldbredt af det?
Er der nogen herinde der har haft succes af behandling og så ikke har fået akne længere?

Kommentarer

  • Indstillinger
    http://www.sundhedslex.dk/bumser-paa-ryggen.htm

    Jeg tror det er en ide, hvis du læste lidt om det. Du finder god oplysning her.
  • Indstillinger
    Mit kommer,når det er der hovedsagligt i ansigtet,og bruger dagligt både renseskum,salicylsyrecreme,mild skintonic,når det ik er der nøjes jeg med,at rense grundigt,og bruge creme til sart hud,2 ugentlige ansigtmasker,og skrubbemaske et par gange månedligt(for det meste?døde hudceller(gammel talg)kan jo desuden tilstoppe porerne)

    ...tænkte på,at du kunne prøve,at smøre det med zinksalve?
    husk,at vaske sengetøjet hyppigt..
    det jeg har haft på ryg andre steder har været småtingsafd.gjorde det,at jeg simpelthen lod dem være,og efterhånden gik det i sig selv..
    der findes desuden en sæbe?hvis de stadig har den i matas mod akne den hed:De Ny
    og er lysegrøn hvis det er den udtørrer tilgengæld huden meget..en sidste ting er ting som fx.alcogel,eller klorhexidrin,som oz er ret effektivt,at duppe direkte på!

    Akne,og hormonbalancen er nøje forbundet(døjer mest op til menstruation selv)
    til sidst drikker selv en del mælk,men har hørt,at det for nogle hjælper,at holde pause med indtagelsen af mejeriprodukter,zinktilskud er en anden ting(prøv,at google "zink akne")
    stærkt kamillete er godt imod selve betændelsen til slut!(samt let at få fat på:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.