Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt en p-pille og købt fortydelsespille

Redigeret 12 december, 2012, 04:06 i Prævention
Hej, jeg har lige købt fortrydelsespiller fordi jeg glemte en p-pille, og havde sex med min kæreste dagen efter.
Den som arbejdede ved disken på Apoteket sagde at jeg skulle stoppe med p-pillerne mens jeg tog fortrydelsespillen, men på pakken står at jeg skal blive ved med at tage dem. Hvad skal jeg gøre? Stoppe med p-pillerne mens jeg tager fortrydelsespillen/erne eller bare tage p-pillerne som sædvanligt? Jeg har brug for et svar meget snart, tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er i forvejen på p-piller, der er hormoner. Nu har du oven i købet taget en fortrydelsespille, der er meget kraftige hormoner, som er virkelig stærke sager for din krop.

    Så mit forslag er helt klart, at du stopper med p-pillerne og giver din krop noget fred og ro til at finde sig selv. Et par dage efter denne fortrydelsespille vil du komme til at bløde, måske endda kraftigt.

    Når denne blødning er overstået, bør du give din krop ro, og derfor vente med p-pillerne til din almindelige menstruation kommer.

    Og - så bør du finde en metode, så du ikke glemmer den p-pille, for det er en rigtig dårlig ide for din krop at tage både p-piller og fortrydelsespille. Kan du ikke kode en besked ind på din mobil, så du husker den pille hver dag?
  • Indstillinger
    Ok, men nu har jeg så taget en p-pille i går og fortrydelsespillen i går.. Skal jeg så bare stoppe med p-pillerne nu?
  • Indstillinger
    Ja, det er mit forslag. Din krop har fået mere end rigeligt med hormoner, og har derfor brug for lidt ro.

    Men - husk nu at bruge anden prævention.
Log in eller Registrér for at kommentere.