Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan jeg være gravid?

Redigeret 10 december, 2012, 03:39 i Prævention
Hej allesammen. Jeg er 15 år gammel og er lige startet på piller.
Jeg har næsten været på p piller i en måned (på fredag er der gået en måned). Jeg havde sex med min kæreste onsdagen (2 dage inden der var gået en måned) og så gik kondomen i stykker men det fandt vi først ud af efter. Så tog jeg en p pille om aften og en torsdag aften. Så var det fredag og der var så gået en måned så jeg skulle holde 8 dages pause.
Jeg fik ikke min mens fredag, lørdag og søndag havde jeg igen sex med min kæreste men uden kondom men skulle jo hellere ikke tage p piller da det var de 8 dages pause.
Kan jeg være gravid for min mens er ikke kommet endnu eller er det fordi det er første gang jeg tager p piller? Jeg var også nervøs fredag og lørdag for om den skulle komme, kan det have nogen indflydelse på hvorfor den er forsinket?

Hjjjjææælp mig, knus josefine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu har du valgt at være medicineret med p-piller, så det mindste du kan gøre er da at sætte dig ind i, hvad det er for noget og hvad det gør ved din krop.

    Læs indlægssedlen grundigt. For de fleste mærker p-piller vil der altså gå nogle dage fra man stopper til 7-dages pausen til den kunstigt fremkaldte blødning opstår.

    P-piller taget korrekt er en næsten sikker prævention, men kun næsten; nogle få procent kan altså godt blive gravide alligevel.

    Og - hvis ikke disse piller er taget korrekt, så kan det være en ret så usikker prævention. Der står også i indlægssedlen, hvordan man skal forholde sig, hvis man har glemt en pille.

    Og til sidst - husk nu at p-piller ikke beskytter mod kønssygdomme.
Log in eller Registrér for at kommentere.