Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller og menstruation

Redigeret 10 december, 2012, 04:26 i PMS og menstruation
Hej alle sammen:)
Jeg er en pige på 18år.

jeg er på p-piller og det har jeg været i 3år snart 4år.
jeg har fast kæreste og har jeg haft i lidt over et år, og da jeg er på p-piller, har vi sex uden kondom(har vi gjort gennem hele forholdet uden jeg har haft problemer med min menstruation).

Jeg har fået min menstruation regelmæssigt i forbindelse med at være på p-piller i 3uger også pause(som jeg plejer), men denne gang bløder jeg næsten ikk, men det startede den dag det skulle og har os blødt lidt hver dag i de fire dage jeg har det, men i sidste måned sprang jeg min menstuation over, ved at fortsætte på mine p-piller uden pause.

nogle foreslag til hvad det kan skyldes at jeg næsten ikke bløder?
- er det pga jeg sprang min menstruation over i sidste måned eller???

- håber virkelig at i kan hjælpe mig :)


Mvh hende den forvirrede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har taget p-piller i næsten fire år, hvilket vil sige, at du begyndte på dem, før du var færdigudviklet?

    Du skriver, at du har taget dem regelmæssigt med den månedlige 7-dages pause. Men du skriver også, at du har sprunget en pause over???

    Det er ikke ualmindeligt, at når man vælger at være medicineret med hormoner, at denne kunstigt fremkaldte blødning kan være ret svag eller helt udeblive ind i mellem. Det kan dog også være et tegn fra din krop, hvor den prøver at fortælle dig, at den ikke er helt så glad for det hormontilskud.

    De fleste har det godt med p-piller, men det er de fleste.

    Når du nu har taget denne medicin i så lang tid - og endda har taget dem fra du var så ung, så er mit forslag til dig, at du holder en god lang pause - 6-12 måneder - så du kan finde ud af, hvordan din krop egentlig fungerer uden at være medicinpåvirket.

    En dag vil du måske gerne have barn, og så er det da meget rart for dig at vide, om du hører til gruppen, der får regelmæssig menstruation - og dermed ægløsning - hurtigt eller om du hører til gruppen, der kan være længere tid om det. For noglæe tager det år, før kroppen har fundet sig til rette.
  • Indstillinger
    citat

    Det er en gåde for mig, at forældre giver deres små piger lov til at tage dem, og at lægerne er så gavmilde med at udskrive recepter," siger børn og unge-læge Vibeke Manniche til avisen.

    P-piller kan bl.a. lindre kraftige menstruationssmerter og udskyde en menstruation i forbindelse med ferie.

    Det er dog ikke tilstrækkeligt gode argumenter for at give unge piger p-piller, mener Vibeke Manniche:

    "P-piller er prævention, intet andet. Der er en stor risiko for, at pigerne stopper med at vokse, når de tager p-piller i så ung en alder. Jeg ser ofte i mit arbejde med unge, at pigernes vækstkurve stopper, når de tager p-piller. Så må de hellere løbe sig en tur, bruge en varmepude og tage en smertestillende pille i den periode," siger Manniche.

    Anders Juul, overlæge på Rigshospitalets Klinik for Vækst og Reproduktion, er også bekymret:

    "Vi kender endnu ikke alle risici ved at give p-piller til piger, der kun lige er kommet i puberteten. Men vi ved, at væksten stopper, når piger begynder på pillerne," siger Anders Juul.



    Og så hører man dette.

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... loven.html

    Lægen kalder børn på 10 år for unge kvinder. !!!! Efter min mening er sådanne læger totalt ansvarsløse.
    Gad vide, hvor meget læger modtager i "honorar".
    Der er dyre ferierejser o.s.v. på programmet fortæller en ansat i systemet.

    Lægen mig her og lægen mig der, lægen er ikke Vorherre, mon ikke det var mere ansvarsfuldt at henvende sig til forældrene, så de kan tage hånd om deres barn. Jeg får kvalme af den mand.
    Hvordan kan nogen overhovedet få den tanke, at børn skulle kunne få p piller uden forældrenes viden. Børn bør ikke have et sexliv, hvad er det dog for en verden vi lever i. Pædofile trives jo i sådan et klima.
Log in eller Registrér for at kommentere.