Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skede bums? HJÆLP

Redigeret 7 december, 2012, 12:28 i Åben debat for kvinder
Hej,
ved ikke om inlægget er placereet rigtigt men har virkelig brug for hjælp...

Er en pige på 15 år, der nu har haft en knop/knude indvendtigt i skeden i et godt stykke tid. den sidder på indersiden af den højre ydre kønslæbe (mener jeg det hedder). Den startede som en lille slags knude, og jeg tænkte straks at det bare var en bums fordi det har jeg haft før, og endda også hvor de blev ret store...

Men nu er den altså vokset sig rigtig stor, og den er ret så tydelig bare det jeg står op normalt. Den er ikke i det område hvor der ellers er hår, og det skal siges jeg er jomfru...

den er virkelig øm, nu hvor den er blevet så stor... Og vil ikke sige noget til min mor eller andre, da det er for pinligt at snakke om synes jeg.

Idag, synes jeg den havde været lidt ekstra øm, og besluttede mig på (igen) at prøve og se om jeg ikke kunne få den klemt, men det lykkedes ikke. Den er virkelig øm når jeg prøver! Og fik så her til sidst lidt hul, men så begyndte det mest bare at bløde, ´men så en lille smule hvidt der kom ud (meget lidt), og noget hvæske.

Håber nogle kan hjælpe mig med hvad det kunne være? eller om det bare er en bums? Og hvad jeg skal gøre med den?

- Tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er måske en Byld ----som er noget større end en bums ----du skal ---få din læge til at se på det ---så du måske skal have pencelin
  • Indstillinger
    Selvfølgelig bør du gå til din mor med det her. Hvorfor synes du, det er pinligt? Du har jo ikke selv sat den bums der, vel?

    Du gør kun tingene sværere for dig selv her i livet, ved at mene at nogle kropsdele er mere pinlige end andre dele. Alle har kønsorganer og alle kan få sygdomme også der. Du ville vel for længst have sagt det, hvis det var i din hals det her sad, ikke ? - Og dine kønsdele er altså ikke mere pinlige end f.eks. din hals - og jo før, du accepterer også denne del af din krop, jo lettere vil du få fremover.

    Det værste, du kan gøre er da, at du selv nu forsøger at presse hul osv. - for så kan der gå betændelse i, og så bliver det hele meget værre.

    Så - tag nu den indånding og sig til din mor, at du har fået noget oppe i din skede, det er meget ømt og hævet, og om hun vil hjælpe dig med at få lægen til at se på det.

    Du er kun 15 år - og selv om det så skal hedde sig, at man er vældig voksen, så er man det ikke, og det er slet, slet ikke meningen, at en så ung pige skal gå helt alene og bekymre sig om sådan noget.
  • Indstillinger
    Hej, tak for jeres svar :)
    Her igår hvor den var blevet ekstra øm og også større synes jeg faktisk, var jeg ret bekynret...
    Men idag da jeg så vågnede var det som om der var gået hul, og den er MEGET mindre nu, faktisk næsten væk, men dog stadig en lille bule... Og lidt øm.

    Men da jeg så vågnede var der også en lidt stor hvid agtig plet i mine trusser, der stadig var lidt våd... Og det er jeg 100% sikker på heller ikke var udflåd eller noget.

    Så det var vidst bare den her bums... Så vil nok lade den være nu, det er måske ikke så smart selv at prøve på noget med den. Men ja, nu lader jeg den være og ser hvad der sker :)
  • Indstillinger
    du skal lige være opmærksom på ---at du kan smitte dig selv ---med det materie der flyder ud ---så hvis der kommer flere bylder --eller bumser ---skal du gå til lægen ----eller fortælle moder hvor dan du har det
  • Indstillinger
    Ja, jeg synes, du alligevel skal tale med din mor om det, for der kan meget let lige pludselig gå betændelse sådan et sted, og det ER altså ikke helt almindeligt at have bumser der.
Log in eller Registrér for at kommentere.