Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

bange

Redigeret 6 december, 2012, 04:22 i Angst
puha skal til ct scanning i dag af min hjerne for at se om der har været en blodprop jeg er helt panisk ved godt at det ikke gør ondt men kan ikke klare tanken om at skulle ligge der miste kontrollen,hvor lang tid tager sådan en scanning ved i det hvis jeg vidste det kunne det måske hjælpe mig lidt.tak til dem der kan svare mig og hjælpe på dette.mona

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mona

    Jeg har ikke prøvet den slags scanning, men jeg tror, at jeg ville have det på samme måde, og jeg er overbevist om, at de læger, der står for undersøgelsen er vant til, at folk har det sådan.

    Jeg har et par veninder, der begge har prøvet det. Jeg var til stede, da de udvekslede erfaringer. Sådan som jeg forstod det, har personalet nogle gode råd til at undgå, at der går panik i én.

    Derfor vil jeg råde dig til at fortælle personalet, hvordan du har det med den undersøgelse. Jeg er overbevist om, at du vil få hjælp og støtte, så undersøgelsen kan gennemføres, og sådan at der kommer nogle brugbare resultater ud af det.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej igen til dig har lige været på ouh. Sagde det som det var at jeg var bange. Men er helt flov det er som at få taget et pasbillede tog kun 5min.så nu er det overstået så må jeg afvente svaret.mange tak til dig du er alletiders.k.h mona
  • Indstillinger
    Hej Mona

    Det lyder godt! Der er ikke noget at være flov over :o)

    Sådan som jeg hidtil har forstået den slags scanninger, så var det noget med at være alene i et langt rør. Lige nu kører der nogle reklamer fra et firma, der hedder Unilabs her på denne side. Jeg plejer ikke at lægge mærke til den slags reklamer, men nu lægger jeg mærke til, at der tilbydes forskellige undersøgelser, og man kan se en smilende patient, der skal køres ind i et langt rør! Sådan troede jeg, at din undersøgelse skulle foregå. Og tænk – så er det ligesom at få taget et pasbillede!

    Godt, at du fik det overstået.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Der er bestemt ingen grund til at være flov.

    Det er en ganske naturlig ting, at være bange eller nervøs over noget, man ikke ved, hvad er.

    Til en anden gang, vil jeg foreslå dig, at du - når du bliver henvist til dette eller hint - allerede der beder om en grundig forklaring på, hvad det er, du skal udsættes for, så du kan forberede dig på en mere konstruktiv måde.

    Men dejligt at læse, at du fik en god oplevelse. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.