Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter under ribene - Kvalme

Redigeret 4 december, 2012, 16:53 i Irriteret tyktarm
Hej

Jeg har på det sidste haft svage smerter under ribene, jeg kan sagtens fungerer med det, men føler det alligevel. Yderligere føler jeg at maven er oppustet, specielt på siderne lige under ribenene.

Af andre symptomer føler jeg mig generalt svag og træt, samt har mistet meget af min appetit, og når jeg spiser, skal jeg spise meget langsomt for ikke at få kvalme. Jeg føler yderligere jeg går på toilettet meget mere end jeg normalt ville gøre.

Det har varet en 2-3 dage nu.

Kommentarer

  • Indstillinger
    prøv at masere på det sted du har smerte der er sikkert et ømt punkt ----hvis det varer ved ---må du gå til læge ----nu ved jeg ikke hvor meget du går op i alternativ behandling
    men prøv at låne bøger på bibloteket ---

    der handler om tryk behandling ---på kroppen ---eller om zoneterapi ---
    der han man lære om hvilke soner --man kan trykke på --for de forskellige lidelser
  • Indstillinger
    Der er et maveonde i omløb for tiden. Kunne det ikke tænkes at være sådan noget. Nogle kaster op, andre har tynd mave og nogle har mavesmerter eller døjer med det hele.
  • Indstillinger
    Må hellere lige tilføje at jeg ikke bor i Danmark for tiden. Men i Spanien.

    Og derfor har lidt svært ved at kommunikere med lægen. Da jeg var hos ham forleden brugte han rigtigt lang tid på at lytte til min mave, samt lytte til mig trække vejret. Det bekymrede mig lidt, selvom han at bare var noget almindeligt ondt i maven.
  • Indstillinger
    du kan sagtens --have en mave virus ---laver du selv mad --eller spiser du hver dag på resturant---jeg håber for dig at det snart bliver bedre ---
  • Indstillinger
    på apoteket her hjemme ---kan man få noget der hedder IMODIUM---

    SOM ER GOD FOR REJSE MAVER -- men hvad det hedder der nede ved jeg ikke ---
    kender du ikke ngen du kan tale med ---som kan oversætte det på spansk ----
    eller hvad med engelsk
  • Indstillinger
    du kan jo slå det op --og læse om hvordan detvirker---
Log in eller Registrér for at kommentere.