Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortrydelsespillen

Redigeret 4 december, 2012, 08:10 i Prævention
Jeg har fået dette spørgsmål af en bekymret veninde, og ønsker gerne hurtigt kvalificeret svar.
Hvad gør man hvis man har haft ubeskyttet sex med en fyr fredag, og er bange for at man er blevet gravid, og derfor har taget en fortrydelsespille. derefter har man så ubeskyttet sex igen lørdag... Dækker fortrydelsespillen stadig, kan man tage 2 piller eller er man nødt til at få en abort??
Så vidt jeg ved må man kun tage en pille pr cyklus... håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    En fortydelsespille er virkeligt stærke hormoner, der i den grad går ind og laver ravage, så det er helt, helt forkert at man må tage en i hver cyklus - eller ja, det må man vel gerne, hvis man vil være sikker at få ødelagt sit underliv og sin krop i det hele taget.

    Og ja, så voldsomt udlægger jeg det altså.

    Der kan forekomme ganske sjældne situationer, hvor det kan ske, at den prævention smutter - og så er det jo smart med en sådan pille, men med ganske sjældne situationer, mener jeg altså at det kun må være ganske få gange i hele ens liv - og bestemt ikke noget, der sker tidligt og silde. Og med ganske få mener jeg faktisk ikke, man skal byde sig selv mere end max tre i hele sit liv, så må man have lært, at man skal passe bedre på sig selv.

    Her er der tale om en pige, der dyrker ubeskyttet sex fredag, tager en pille - og gør hun det gudhjælpemig igen dagen efter!!! Helt ærligt - denne pige har i den grad brug for at lære at passe på sig selv.

    Og du, Dennis har også brug for information, for man bliver altså ikke automatisk gravid hver gang man har dyrket ubeskyttet sex - også du skal lære noget om cyklus og forplantning.

    Når man har taget en fortrydelsespille, kommer der nogle dage efter en kunstigt fremkaldt blødning, fremkaldt af denne pille, så den tager nok også det med fra dagen efter - men alt andet lige, så var det i lørdags og nu er det tirsdag. Der står sådan set på pakningen, hvordan man skal forholde sig, og en sådan pilel skal tages ret hurtigt efter det ubeskyttede samleje.

    Men igen - de fortrydelspiller ER altså ikke bare nogle ligegyndlige bolcher - det er er ret så barske sager, som man skal omgå med ret stor forsigtighed, og ikke bare noget, man "bare lige" skal fylde sig med.

    Det kunne jo være denne her pige en dag gerne vil have barn, så derfor skal hun lære at passe på sig selv - og du kan hjælpe dine kærester ved også at være med til at passe på.

    Kondom - hver gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.