Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller uden laktose(hjæææælp)

Redigeret 4 december, 2012, 01:37 i Prævention
Hej.
Jeg står i den uheldige situation at jeg utrolig gerne på p-piller, fordi jeg utrolig grimme menstruations smerter, og kan næsten ikke gå i skole den uge på måneden fordi det er så slemt, kan heller ikke gå.
Men p-piller for mig er ikke så let, har nemlig laktoseintolerence, og dem på sygehuset syntes umiddelbart ikke der findes nogen uden. Og det bliver det nød til at være.

Kender i nogen uden laktose, jer der måske har p-piller vil i se om der i jeres indholder laktose??
Tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ville spørge på apoteket, de må kunne svare. Bed om at tale med farmaceuten. Nemt, nogenlunde hurtigt og rimeligt sikkert.
    Hvis da ikke en her på debatten skulle komme med løsningen.



    Det undrer mig så sarte unge kvinder er blevet. Inden disse "lyksaligheder" som p-piller kom frem holdt vi ud.

    Jae, det vil sige, jeg måtte blive hjemme fra skole 1 dag om måneden, hvor jeg lå i sengen med en varmepude og tog et par magnyler. Skolen fik besked om grunden og så var den potte ude. Resten af tiden holdt jeg ud.
    I dag er alting blevet så grueligt svært. Man ville straks sige: Tag p piller.
    Der er piller til alt.

    Jeg tror p piller har skylden for mange flere dårligdomme, end der endnu er tilstået fra videnskabens side.
    Når man læser om bivirkningerne ville det være nok til jeg holdt mig langt væk fra dem.
  • Indstillinger
    Tak det vil jeg prøve.


    Nu er det sådan at jeg har utrolig meget fravær i forvejen, da jeg har en eller anden sygdom vi ikke kender til. Jeg har fra sommerferien i indtil nu, over 100 skole timers fravær. Menstruationen skal ikke være et problem for en ung, men en levestil. Jeg vil ikke have stoppet mit liv en uge hver evig eneste månede, fordi jeg har min menstruation. Jeg ved de har mange bivirkninger, og p-piller skal man også, efter min mening, kun tage hvis man virkelig har brug for det. Og det har jeg. En pige som går i 9.klasse, har sine eksamner at tænke på.
    Men når jeg kramper, når jeg har menstruation, er det i lang tid og gør, undskyld sproget, pisse ondt. Og det har måske noget at gøre med jeg i forvejen lever med smerter, men jeg gider ikke a. Have det være, hvis jeg ved hjælp af en p-pille eller måske mini pille, kan få det en smule bedre!

    MVH Mette
  • Indstillinger
    Hej Mette

    Nu var det heller ikke specielt møntet på dig, da jeg jo intet kendskab har til din situation.
  • Indstillinger
    Hej.

    Det er jeg godt klar over, men det var også bare et slags eksempel på at nogen jo har brug for det. Men jeg kan jo godt give dig ret i at nogen måske er en smule for hurtige til at få det. Men jeg har haft min menstruation i over 1 år, og har haft de smerter, så nu syntes jeg det er okay. Men tvivler på der findes nogen uden laktose, så jeg for det nok aldrig.
Log in eller Registrér for at kommentere.