Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hudsygdomme?

Redigeret 30 marts, 2013, 09:28 i Åben debat om hud og hår
Hej!
Jeg er en pige på 16 år, og jeg har aldrig haft nogen sygdomme som sådan. Min far, farmor og storesøster har dog alle atopisk eksem. Jeg har ikke så meget forstand på det, for jeg har aldrig spurgt ind til det, men nu er jeg bange for at jeg også har det. Jeg fik også fortalt at det kunne være skæleksem, eller begge.

Men altså, her er mine symptomer:
Først fik jeg noget skællende eksem, en rød plet i øjenbrynet som skællede ret meget. Herefter nogle flere magen til i hårgrænsen, ikke vildt store, men måske på størrelse med en lille lillefingernegl. Det har ikke kløet forfærdeligt, men jeg har tit været irriteret over det. Jeg troede også at jeg havde tør hud om næsen, men det viste sig også at være mere skællende end tørt. Det var omkring 3 år siden.

Her for et halvt år siden fik jeg så rimelig store røde plamager i den ene armhule, og det kløede FORFÆRDELIGT meget, virkelig! Det var hævet og helt rødt. Det gik dog langsomt væk efter måske 1,5 måned.

Og så nu, fra en måned siden til nu (og stadig aktivt) har jeg haft nogle røde tørre pletter på brystet, meget små, men mange af dem, der starter midt på brystet og går længere ned af min mave, halvvejs ned til navlen.
Har også længerevarigt haft tørre knopper på armene, ikke kløende men meget ru og tørre.
OG mine ankler klør af pommerens til, og har nu fået nogle røde knopper hvor jeg har kløet. Nogen der har erfaring? Burde jeg tage til lægen? Har prøvet at smøre med fugtighedscreme men det er bare som om det ikke er nok..

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kunne godt lyde lidt som Psoriasis men jeg vil ikke gøre mig alt for klog på det!

    Gå til lægen, det havde jeg gjort! :)
  • Indstillinger
    ja selvfølgelig ---skal du kontakte lægen ---du har da et problem som vil være svært at løse selv ---

    du skal også fortælle lægen at du har måske et arveligt problem ---hvad med din søster ---hvordan er hendes symptomer
Log in eller Registrér for at kommentere.