Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kondylomer / mollusker

hej jeg er en dreng på 18 år, for ca et år siden blev det konstateret ved min egen læge at jeg havde kondylomer spredt rundt på pungen og penis. og mollusker spredt hen over lårene.
jeg blev henvist til en klinik for kønssygdomme og startede med hjemme behandling, men uden effekt. der efter blev jeg behandlet med frys (på klinikken) med en mindre effekt, og der efter sammensat med en hjemme behandling med Condyline. men stadig uden den helt store effekt.
der er nu gået et år og har gået til utroligt mange behandlinger inde på klinikken, men de vil bare ikke forsvinde der dukker altid nogle nye op.
jeg har fulgt klinikkens råd med ikke at barbere mig, og skifte håndklæde hver gang. men det hjælper bare ikke rigtigt.. så mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Efter hvad jeg kan læse om den slags bør du sørge for dit immunforsvar er i top.
    Det vil sige, hvis du mangler vitaminer o.s.v. er det ikke godt. Måske en anden har et råd til hvad du bør indtage.
    Tjae, du tvivler nok, men det er hvad man kan læse om den slags-
    Det ville slet ikke overraske mig om dit immunforsvar er helt i bund.

    For at undgå forkølelse og passe på mit immunforsvar tager jeg selv en teskefuld levertran og en omnimin vitaminpille om dagen. Jeg kan ikke huske hvornår jeg har haft influenza eller bare en forkølelse.
    Til min store overraskelse er der minsandten også nogle læger, som anbefaler man indtager dem.

    Nåe ja, jeg spiser også 5 mandler om dagen. Rådet har jeg fra en læge.
  • Indstillinger
    Tak for svaret.
    sagen er så den, at jeg indtager 1 vitamin pille hver dag med + en zink pille (da det skulle være godt for huden) jeg tager også aminosyre hver dag som kosttilskud til min træning, som jeg gør 4 gange om ugen.
    jeg har sådan set også et dagligt indtag af grøntsager, kød, og groft, ikke hvidt brød, og spiser fisk 3 gange om ugen.. Så alt der kan komme i nærheden af kost kan der ikke forbedres på..
    jeg er syg ca 2 gange om året, så det er nok ikke mit immunforsvar der fejler noget..
    jeg har blot været ganske uheldig at blive smittet et sted og så har det bare spredt sig. mit spørgsmål lød mere i, om jeg skal spørge efter en henvisning til et helt andet sted.
  • Indstillinger
    Lad os håbe nogen kan svare dig, jeg kan ikke. Jeg skrev kun hvad jeg havde fundet frem til.
  • Indstillinger
    Unge mennesker går ofte i "smarte" underbukser... Måske nogle florlette kunstfiber.. tåler max 30 grader vask..
    Prøv at skifte til nogle der kan kogevaskes... oftest hvide... og nok ikke særligt smarte... Og så have nok til at skifte et par gange om dagen
    At barbering kan skade... er ikke at hårene mangler... men sker der en skade,blot en rift, så kan vorterne måske vokse frem der...
    Så hvis du føler dig ALT for behåret..... så find kam til dette formål... og brug den som underlag til en saks... Som undergår du den vilde urskov...
  • Indstillinger
    Jeg er enig med persille1, Du bør se på dit immunforsvar, og også måske få en generelt helbredsundersøgelse hos lægen? der kan ligge noget andet til grund.

    Condyline er den mest populære behandling mod Kondylomer, men jeg fandt en artikel i Institet for Rationel Farmakoteri (http://www.irf.dk/dk/publikationer/rati ... r_den-.htm) som jeg tror kan være relevant for dig. Der står:

    Behandling af Kondylomer:
    Hjemmebehandling :Podofyllotoxin (Wartec creme, Condyline opløsning).
    Ved manglende effekt heraf: Imiquimod (Aldara) creme

    Sådan som jeg ser det, udebliver effekten af din behandling med Condyline, så prøv at læse lidt mere om Aldara,

    Til sidst vil jeg blot lige minde dig om det, at selvom det ikke er sjovt at have Kondylomer og du kan være flov over det ved lægen, så bare rolig de skal nok gå væk.Måske skal du prøve Aldara creme i stedet? Det er lidt dyrere, men jeg havde god erfaring med det.

    Så kik på dit immunforsvar og så undersøg med din læge om du skal skifte creme :)
Log in eller Registrér for at kommentere.