Vat i øret
Da jeg rensede ører i morges, faldt vattet af pinden og sidder nu fast langt inde i mit øre.
Har forsøgt selv at "grave" det ud igen, men lykkedes ikke.
Min hørelse er nedsat på øret, og det irritere meget!
Er der noget jeg selv kan gøre, eller skal jeg opsøge læge?
Er det skadeligt for mit øre?
Har forsøgt selv at "grave" det ud igen, men lykkedes ikke.
Min hørelse er nedsat på øret, og det irritere meget!
Er der noget jeg selv kan gøre, eller skal jeg opsøge læge?
Er det skadeligt for mit øre?
Kommentarer
Og forresten, hvorfor stak du ørepinden langt ind i øret, det må man slet ikke. Kun lige i yderkanten. Der skal være voks tilstede i øret. Er der for meget må læge skylle det ud.
F.eks kører der - eller har kørt - en ret voldsom reklame med noget "stads", man kan sprøjte ind i øret, og der er en grafisk tegning, der viser hvordan hele øret bliver renset ud.
Jeg tror ikke, det er ørelægerne, der har lavet reklamen, men det burde det næsten være, for er rigtigt mange penge, de vil tjene, hvis folk bruger noget så tåbeligt.
En læge, jeg en gang havde, sagde at man aldrig skulle stikke noget ind i øret, der er tyndere end spidsen af ens egen lilelfinger - og det var kloge ord.
De der vatpinde og det der "stads" man kan sprøjte ind i øret, er faktisk noget Fanden har skabt.
I øvrigt det samme med rigtigt mange af de ting, der reklameres for som renser alle mulige steder på og i kroppen.
Men som nævnt - jeg kan sagtens forstå, at du netop tror at det er vigtigt at
gå helt i dybten med den ørerensning - der er så, som Persille også skriver - faktisk det værste man kan gøre ved sine ører.
Det får du sikkert også at vide ved lægen. Forhåbentligt da. :-)
Hvad disse vatpinde i øvrigt er beregnet til, ved jeg så ikke. Det er vist bare en smart forretning i kategorien: "Opfind noget folk slet ikke har brug for - og få dem til at købe det - helst i store mængder."
:-)
Jeg giver lotte helt ret med de reklamer. Det værste er næsten, når mødre stikker vatpinde ind i ørerne på de små. Det er skadeligt og det gør ondt.
Jeg har set et barn bebrejde sin mor for pinslen, da hun endelig kunne gøre oprør. Hun var heldig, der ikke var sket noget.