Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fejlbehandling

Redigeret 3 december, 2012, 10:21 i Skizofreni
Jeg er indlagt på Risskov sygehus, afdeling p3 mod min vilje.
Overlæge Farahna Harees har i samarbejde med Vidya Pedersen diagnosticeret mig skizofren, men jeg er overbevist om, at jeg ikke er det. Nu har de gennem de sidste 5 måneder tvangsmedicineret mig med psykofarmaka først siden d.6/7
iform af Abilify 15 mg og invega 6 mg om dagen.
Jeg har oplevet at tage næsten 20 kg på under indlæggelsen.
Mundtørhed, øget appetit og har bla. fået nedsat signalstoffet dopamin, hvilket gør at jeg har mistet min motivation fuldstændig. Jeg kan ikke længere cykle og løbetræne med samme motivation og glæde som førhen. Jeg kommer faktisk ikke ret langt. Og det har også påvirket
min sexlyst, min sædmængde er blevet minimal.
Jeg føler mig meget magtesløs og urolig. Det er ligesom 16 hundrede tallet, hvor man smed en heks i vandet flyder man ovenpå er man skyldig og drukner man er man uskyldig. Jeg ser ingen anden udvej en at klage, og håber i vil hjælpe mig. Jeg har slet ikke behov for medicin for jeg er ikke skizofren, jeg har aldrig hørt stemmer og har ikke nogen af symptomerne. Lægerne begrunder det bla. med at det er fordi jeg tidligere har boet på herberg, men det har jeg ikke gjort siden jeg var 18, og det er altså 5 år siden.
Jeg håber i tager min klage til efterretning og forsøger at hjælpe mig ud af medicinen, jeg vil snakke med min patient rådgiver om det imorgen.
Jeg har ikke haft mulighed for at klage før nu, fordi at personalet på afdelingen ikke havde udleveret mig pjecen Tvang i Psykiatrien,
Mvh Eddie Nielsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    til Eddy ---jeg har læst hvad du skriver ---men kan ikke hjælpe dig ud af medicinen ---for jeg er ikke LÆGE ----
    men ja jeg har hørt om andre med de symptoner ---som du nævner ---ja der er noget medicin man tager på af
    men så vil jeg sige der er da en grund til ---at du er havnet på hospetalet
    og jeg tror ikke på ar de giver dig medicin ---hvis du ikke har brug for det ----
    men du kunne nu prøve at arbejde med lægerne ---i stedet for---imod dem ---

    fortæl dem hvordan din krop har det --med den medicin du får
    spørg om der ikke findes noget andet medicin ----der ikke giver de bivirkninger du har

    om det er nødvendigt med så store doser
    men du skal tale ordentlig med dem ---og ikke svovle og bande dem op i hovedet ----for det vinder du ikke noget ved ---jeg ved ikke om du gør det ----men jeg har hørt andre patienter ter sig på den måde
    skriv igen ---

    en ting du kunde gøre godt for dig selv ----DRIK CA 2 LITER VAND HVER DAG ---SÅ VIL DIN KROP BLIVE SKYLLET IGENNEM ---VED DU TISSER MERE ----MEN DET SKAL VÆRE VAND E LLER SAFTE VAND

    LAD MIG HØRE FRA DIG IGEN
  • Indstillinger
    Jeg synes ikke det hjælper at snakke med dem, de ignorere, hver gang jeg kommer med en bivirkning. Der er mundtørhed som det første, vægtøgning, nedsat seksuel funktionsevne, manglende udholdenhed/muskelslaphed, og de forstår ikke hvordan det er for mig, jeg har før dyrket meget sport og nu kan jeg ingengang løbe 1 km.
    Det hæmmer simpelthen signalstoffet dopamin, som jo er beløningssystemet, uden det børster man ikke tænder, man bliver ikke ved med noget som foreksempel når man cykler, er der ikke noget der inde i jernen der siger man skal blive ved. for man kan simpelthen ikke bliver høj på det.
  • Indstillinger
    du er indlagt på Risskov----har du ikke en kontakt person ---som du kan tale med om dit problem
  • Indstillinger
    har du talt med din kontakt person---du tørster meget ---husk så at drikke godt med vand ---saftevand ---og få skyllet din krop igennem ---

    er der ikke nogle patienter du kan tale med ---så du ikke føler dig ensom---
  • Indstillinger
    Nej jeg drikker ikke så meget, der er en anden fyr herude, han får noget andet psykofarmaka, han har sagt til mig at han tisser 30 gange om dagen, men sådan er det ikke for mig. Jeg tisser ca, 3 gange om dagen så det er vel normalt.
    Jeg har snakket med lægerne og de vil give mig noget nyt medicin på fredag, med kanyle desværre. På præperatet står der at det har alle de samme bivirkninger desværre. Men nu må jeg vente og se. jeg vil nok ikke tage medicinen friviligt, og jeg skal til møde om det på torsdag med patient rådgiveren, men jeg ved desværre at jeg taber, for sådan er det næsten altid med deres møder, har jeg hørt.
Log in eller Registrér for at kommentere.