Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vil ikke spise noget.

Redigeret 29 november, 2012, 07:16 i Sund kost
Hej.

Jeg er er en pige på 15. Jeg har de sidste par dage grædt og grædt over min krop. Jeg føler mig klam og fed og jeg har uren hud. Når jeg ser mig i spejlet væmmes jeg over min mave og lår fordi jeg synes de er tykke. Jeg er 170 høj og vejer 56 kg. Min BMI tal er 18.

Den seneste tid har jeg ikke spist noget. Drukket lidt vand, spist noget fra et salathovede. Ellers ikke andet. Jeg føler ikke for at spise. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg er så led over min krop, derfor spiser jeg ikke. Jeg håber på at tabe mig af det. Hvad kan jeg gøre for at tabe mig ?? Jeg går på en idrætsefterskole hvor jeg dyrker meget rytme og spring gymnastisk. Men jeg taber mig ikke....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du går på en idrætsefterskole, og et sådant sted er jeg helt sikker på, man også lærer noget om kost i forbindelse med idræt?

    Jeg synes, du skal tale med din lærer om det her, for du lader til at have et helt forkert forhold til din krop, og det er vigtigt, at du lærer, hvor vigtig den rette kost er, og hvordan du med din kost og med din idræt kan få en harmonisk krop.

    Med din vægt og din højde lader du til at være alt, alt for tynd, men det kan jo være dine kilo er lidt forkert fordelt.

    Det værste, du overhovedet kan gøre er at lade være med at spise, så du skal have talt med din lærer om, hvad der er godt for dig at spise, for ellers vil du meget hurtigt få udviklet en alvorlig spiseforstyrrelse, og så får du først problemer.

    Så skyld dig at tale med din lærer om det her.
  • Indstillinger
    Nej gudskelov taber du dig ikke, for jeg har regnet dit BMI til at være 19.38 og det fortæller at du hører under normalvægt. Taber du dig bare 3 kilo bliver du undervægtig, så det må du ikke overveje.

    Jeg er enig med Lotte, tag en snak med din lærer, der hvor du er på idrætsefterskole, de ved en masse om kost og hvad der er sundt for dig.

    Du skriver at du er led af din krop, når du ser dig i spejlet, det får mig til at tænke på om du er ved at udvikle en spiseforstyrrelse, eller om det er grundet netop din alder. I din alder har man ikke altid et fornuftigt syn på sig selv.

    Men en ting er sikker, du skal stoppe med kun at drikke vand og spise salat, for så er du nemlig godt på vej til at blive syg.

    Få nu den snak med din lærer, og vær helt ærlig overfor ham/hende, så det ikke ender galt.

    Jeg kan godt være meget bekymret for dig, når jeg læser hvad du skriver.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    http://msf.dk/nyheder/hvorfor-doer-man-af-sult/

    Her står beskrevet, hvad der sker med kroppen, når man ikke spiser mad.
    Lidt salat er ikke mad.
Log in eller Registrér for at kommentere.