Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alt for lidt SEX!!!

Redigeret 29 november, 2012, 04:20 i Åben debat om sex
Håber i kan hjælpe mig med mit problemer!!

Jeg er en fyr der har været sammen men min kæreste i snart 10-11 måneder, men vores sex liv er næsten helt dødt!! I starten dyrkede vi så meget sex at vi måtte tá det lidt roligt på grund af ømhed. Nu er det mere træthed, sommetider smerter, eller bare et nej man får kastet i hoved :( jeg har respekt for at hun kan ha ondt men så går min forståelse ikke længere, er det forkert ? Jeg kan mærke at alt den mangel på sex er ved at stige mig til hoved!!! Jeg elsker min kæreste af hele mit hjerte og ved at vi skal ha børn og være sammen resten af livet :) men det påvirker mig både på arbejde og i skole :-( jeg har mange gange prøvet at snakke med hende om det men så siger hun bare at hun er træt af at snakke om det!! Hvordan skal jeg takle det?? Det æder mig op indefra!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vi er alle forskellige med forskellige behov. Man kan blive "afkrævet" så meget sex, at lysten forsvinder helt.
    Din forståelse rækker ikke særlig langt, men det er alligevel hende du vil giftes og have børn sammen med. Men vil hun det samme.

    Dit problem tror jeg ikke nogen kan hjælpe dig med. Det er noget I to må afgøre.
  • Indstillinger
    Du elsker din kæreste og vil hende for resten af livet. Er du helt sikker på, at din kæreste har det på samme måde?

    Det er det første, du må få afklaret. Og hvis hun forhåbentligt også ser sådan på det, så er I nødt til at lære at tale sammen.

    Jeg vil vove påstanden, at det er mangel på samtale, der ødelægger de fleste parforhold. Man glemmer at lytte og forholde sig til hinanden, og i løbet af en tid, så kører det hele på gætterier. Man tror, at partneren godt ved...., hvis man selv mener dette eller hint, så kan partneren vel sige sig selv at....

    Det er desværre meget ofte kvinder, der tror at partneren helt og aldeles følger hendes tankegang - og derfor slet ikke mener, det er nødvendigt at sige ting, der for hende er fuldstændigt logiske, men som ofte viser sig at være vinkler, manden overhovedet ikke skænker en tanke.

    Så derfor er det vigtigt, at I øver jer i at tale sammen på helt klart sprog i stedet for forblommede hentydninger og gætterier.

    Du har et problem med jeres manglende sexliv - ja, men det går ikke, hvis hun bare siger, at hun ikke vil tale om det, for så afviser hun jo ikke bare handlingen, men også hele dig.

    Derfor må du forlange, at I sætter jer og taler om de problemer, I nu har.

    Hun har smerter? Ja, men det bør hun ikke have, hvorfor hun måske skal få undersøgt, hvad det handler om, så hun kan komme i behandling.

    Hun har ikke lyst. Ja, men hvorfor? Det må hun prøve at sætte ord på, og du er i øvrigt nødt til at forholde dig til, at det kan være, fordi hun ikke føler sig tilfredsstillet, hun synes, det er lidt kedeligt, hun ikke synes...... ja, jeg ved det naturligvis ikke, men det kan jo være, det er noget ved din metode, der gør, at hendes lyst er fraværende.

    Og ja - der kan være en række andre årsager, men hvis I vil hinanden, have et liv sammen, børn, villa, volvo og vovse - så er punkt et alså, at I lærer at tale sammen og lærer at lytte til hinanden.

    Hun skal naturligvis vide, at det virkelig smerter dig, at hun er så afvisende, og at det - i lighed med alle de problemer, I vil støde på - er et problem I sammen må løse, hvis I skal have et godt liv sammen.
  • Indstillinger
    Redigeret 29 november, 2012, 08:45
    Jeg skal også sige at ni FÅ snakke om problemet. For det er ju en problem. Siger det klart til hende at det går ikke at bare ignorere det. Om ni hører sammen så skal hun forstå...
  • Indstillinger
    Så skal hun forstå ???

    Hun har klart vist, hun ikke har det behov han har. Og jeg tror hun er ved at sige fra. Sker det ikke nu, så bliver det senere.
  • Indstillinger
    Jeg er ikke det mindste bekymret om at hun vil ha børn med mig og jeg er den eneste ene :) og jeg føler skam også at jeg forstår hende ang hendes behov ikke er lige så stort som mit!! Men mener bare at der er da ingen mænd der kan nøjes med at blive rørt ved, 1-2 gange på 3 uger... Kan da ikke gøre for at jeg syntes min kæreste er pisse dejlig og gerne vil hygge mig med hende på et normalt plan.
  • Indstillinger
    Kan man i det hele taget tale om, hvad der er normalt i dette spørgsmål, det mener jeg ikke. Hun er lige så normal, som du er.

    Fordi du har et større behov er det ikke ensbetydende med andre mænd har det samme behov. Vi er alle forskellige. Man hører da også om kvinder, hvis behov er større end mandens.
    Ærlig talt mener jeg det er noget sludder, at ingen mand kan nøjes....., mænd er også forskellige.
    Vi er og bliver forskellige og hvis dit behov er så meget større end hendes bliver hun træt på et tidspunkt.
    Måske har du været alt for ivrig til at begynde med, så nu har hun mere eller mindre tabt lysten.

    citat

    Hun har ikke lyst. Ja, men hvorfor? Det må hun prøve at sætte ord på, og du er i øvrigt nødt til at forholde dig til, at det kan være, fordi hun ikke føler sig tilfredsstillet, hun synes, det er lidt kedeligt, hun ikke synes...... ja, jeg ved det naturligvis ikke, men det kan jo være, det er noget ved din metode, der gør, at hendes lyst er fraværende.

    citat slut

    Lotte gav dig et godt råd, prøv det. Måske viser der sig en årsag, måske ikke.
  • Indstillinger
    Sådan er det altid i starten man dyrker sex flere gange om dagen, alle gør , det er helt normalt i starten at man ikke kan holde væk fra hinanden fordi man er nyforelsket og er i et nyt forhold men efter et par måneder så forsvinder følelsen og sex bliver rutine. Det bliver ikke så spændende eller ophidsende som før især hvis i dyrker sex i samme stillinger så bliver det kedeligt i længden, at hun mister lysten.
    Spørg hende hvorfor hun ikke har lyst til sex mere så vil hun give dig svaret og arbejde på det. Det hjælper dig ikke at skrive her når du ikke ved hvad hun går rundt og tænker. At hun har ondt er ikke svar nok for det kan også tænkes at hun bruger det som en undskyldning for ikke at slippe for sex, i skal kunne snakke sammen ellers kommer jeres forhold ikke til at fungere i længden.
  • Indstillinger
    Jeg er lidt ked af, at jeg forsøgte at forklare dig nogle ting, som du øjensynligt ikke har lyst til at forholde dig til. I hvert fald ikke iflg. dit svar.

    Jeg kan godt blive lidt bekymret over, at I vil have børn sammen, når I tydeligvis har så dårlig kontakt med hinanden. Det kan kun gå galt - men så er der måske barn/børn inde over, som bliver gidsler. Tænk lige lidt over det.

    Du vil gerne hygge med hende på "normalt" plan.

    Hvem er normal? Dig eller hende? Og tja... det har du allerede besvaret.

    Hvis ikke, I kan tale ordentligt sammen om de ting, der fylder - så skal det ganske enkelt ikke være jer to, og finder I ikke ud af det nu - så gør helt sikkert senere - og så er der store omkostninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.