Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvorfor vælger man at få en plastik operation?

Hej!
Jeg har undret mig over hvorfor man vælger at få en plastik operation. Er det fordi man ikke har nok livskvalitet så man er bange for hvad andre tænker? Er man virkelig nød til at ændre ens udsende for at være tilfreds? Har man det bedere med sig selv efter operationen? er der nogen følge virkninger fysisk eller psykisk?
helt konkret hvorfor vælger man det enligt?

jeg kunne godt tænke mig at få nogen svar både fra folk der har fået en behandling, folk der overvejer det og fra omverdenen? Ja hvad tænker de enligt om det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg overvejer en stritøreoperation, så jeg kan få mine øre lagt tættere ind til hovedet, fordi jeg ikke vil leve et liv hvor jeg hele tiden skal prøve at skjule mine øre, og hele tiden skal tænke på hvad andre tænker. Det lyder overfladisk, og man kan jo også bare sige; "Jeg er ligeglad med hvordan andre tænker om mig", men det er altså ikke så let i længden! ;) Jeg vil gerne nyde mit liv og leve det, uden hele tiden at skulle tænke på sådannoglelatterlige ting. Desuden syntes jeg nærmest man kan sammenligne det med en andregulering.

    Håber du kunne bruge det :):)

    Knus Ronja
  • Indstillinger
    Jeg fik en stritøre-operation lige før jeg fyldte fjorten. Jeg var meget ked af mine ører, og syntes virkelig det så forfærdenligt grimt ud til mig. Jeg satte sjældent håret op, og prøvede at skjule det med pandebånd - men efter et par timer fik jeg ondt i ørerne af det.

    For nogen lyder det måske overfladisk, og i mit tilfælde tidligt. Men det var helt mit eget valg, og mine forældre støttede mig i det, uden at opmuntre til det. Jeg har absolut intet fortrudt, og det var en gennemtænkt beslutning. Det er vigtigt at gennemtænke konsekvenserne af det, for det er jo ikke lige sådan at fortryde.

    Jeg synes det er ok at få en enkelt operation, hvis der er noget man er meget ked af - og hvis der ikke er en naturlig udvej på det. Der hvor jeg synes det bliver forkert, er når man har fået så mange operationer, at man ikke længere kan kende sig selv i spejlet.

    Jeg håber du kan bruge indlægget til noget - spændende debat. :-)
  • Indstillinger
    Tænker selv at det er følelsen af 'kun at have et liv' - og hvorfor så gå og være utilfreds med en bestemt ting hele tiden?

    Går selv og overvejer en operation..
  • Indstillinger
    Jeg er ligeglad med, hvad andre tænker om mig. Det vigtigste er hvad jeg selv føler, og hvad der gør mig glad. Det synes jeg er et kodeks de fleste burde leve efter. Vi går for meget op i hvad andre tænker. Jeg har taget denne her debat med nogle venner, og vores veninde har aldrig været vild med sine bryster. Hun er meget gladere i dag efter hun har fået dem lavet. Måske strider det mod, at man skal være ligeglad med hvad andre tænker, men i hendes tilfælde gjorde det jo netop hende glad. Hun fik hos *Link fjernet. Mvh Netdoktorredaktionen* virker det egentligt også til, at de selv fokuserer på, at det er ens eget valg.
Log in eller Registrér for at kommentere.