Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Affarvning fortrydelse!

Redigeret 24 november, 2012, 12:47 i Skønhed og velvære
Jeg havde i sidste uge købt 2 pakker til farvning (stawberry blonde, hed den fra schwarzkopf) og en pakke affarvning. Igår gik jeg så igang, jeg brugte først pakken med affarvning, men den afblegede ikke hele mit hår, mest toppen hvor det blev lidt rødligt. Da jeg havde vasket mit hår, gik der måske 15-20 min, hvor jeg så brugte de to pakker med hårfarve (to pakker fordi min hår er lang). Jeg har fortrudt at jeg har gjort det! Resultatet var slet ikke som ønskede. Men mens jeg havde farven i håret, kunne jeg godt mærke at det "brændte" lidt. Lige nu har jeg lidt hovedpine og imorges havde jeg lidt kløen (ikke så meget mere).

Min mor har nu købt to pakker farvning igen (jeg er 16), farven er denne gang mørke brunt, for jeg vil ikke tag i skole med mit nuværende hårfarve!

- Problemet er at jeg har læst en del om allergi og noget med svulst i hjernen. Jeg har farvet mit hår et par gange før, så det er IKKE min første gang. Men det er første gang jeg bruger affarvning og jeg har den her hovedpine. Jeg er bare bange for om der sker noget efter:// Jeg farver imorgen om aften, for jeg kan simpel hen ikke tag i skole sådan. Så hvad i tror i? Det med allergi og svulst i hjernen:/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg starter med at indrømme, at jeg ikke har voldsomt meget forstand på det med farvning, men at affarve og farve nærmeste i en arbejdsgang lyder for mig som noget, der er lige drastisk nok, men jeg går naturligvis ud fra som givet, at du har læst grundigt på pakningerne, og at det der fremgår, at man godt kan gøre de ting, du har gjort?

    Hvis du kun har prøvet at farve dit hår få gange, så tror jeg ikke, du skal være helt så bekymret for en hjernesvulst - det er jo noget, der eventuelt vil udvikle sig over længere tids (mis)brug af disse farvemidler, som jo ER stærke og temmelig giftige sager, men en allergi kan man godt udvikle i løbet af kort tid.

    Ja, du er kun 16 år og derfor vel sagtens temmelig forfængelig - det er man når man er i din alder, så det er ikke et angreb:-) og er bange for at falde uden for flokken - men hvad er det værste, der kan ske, hvis du møder i skole, som du ser ud nu?

    Du bliver vel ikke smidt ud af skolen? Eller bliver tævet af de andre?

    Du bliver med overvejende sandsynlighed mødt af en stribe spørgsmål om, hvad du dog har lavet - og så kan du jo fortælle det, OG fortælle at du er ret ked af det, men jeg synes faktisk, du skal bide det her i dig og give den hovedbund lidt ro i nogle dage - en uges tid eller så.

    Det handler jo ikke om en kort tid, hvor det er lidt ubehageligt for dig - det handler om resten af dit liv, og hvis du er i gang med at udvikle en allergi, så bliver det jo kun værre, hvis du igen - så kort tid efter - hælder disse giftige midler i din hovedbund.

    Det er dyrt - vanvittigt dyrt - at få farvet sit hår ved frisøren, men for din egen skyld, så synes jeg faktisk, du skal kontakte en frisør i næste uge, og bede om en professionel vurdering af, hvad du kan gøre.
  • Indstillinger
    Ja, mon ikke. At affarve sit hår selv er på forhånd dømt til at mislykkes. Især hvis håret er mørkt.
    Og så en gang farvning oveni, hvis man vil have ødelagt sit hår er det vejen frem.
    Hjernesvulst o.s.v. er der vist ingen risiko for på nuværende tidspunkt. Men en allergisk reaktion kan forekomme. Så man bør passe lidt på, men det står der jo noget om på pakken.
    Det er ikke sket, men det har sørme været en hård omgang. Stakkels hår.
    Forresten også stakkels hovedbund. Er der små huller, så ville jeg slet ikke farve håret på nuværende tidspunkt. Det må du have set efter.
Log in eller Registrér for at kommentere.