Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irriteret tyktarm hjælp til kostomlægning

Ronni1980Ronni1980
Redigeret 21 november, 2012, 14:06 i Irriteret tyktarm
Hej alle

jeg er også en af dem der har Irriteret tyktarm, jeg har i flere år gået med hårde smerter og nogle gange meget dårlig mave, men kun i perioder, har været igennem en kikkert undersøgelse ned gennem halsen og bag i og flere scanninger :( og div blod prøver, og man kunne ik finde ud af hvad jeg fejlet, og hvorfor jeg kun fik det i perioder.
Jeg tror selv det er en blanning af stress og kost, jeg arb som murer så bevæger mig en del hver dag..
jeg tager ca 6 HUSK piller når jeg har symptoner på mave onde, kun når jeg føler der er dårlig mave på vej, og syndtes faktisk de hjælper, men kan ik få mig selv til at spise piller hver dag.

Søger derfor lidt hjælp til at ligge min kost om, nogen der har en del erfaringer med dette som ved hvilken kost der vil hjælpe mig :)

mvh Ronni

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har lidt af irriteret tyktarm de sidste 10 år. Det er forfærdeligt og smertefuldt og frustrerende. Jeg har nu fundet min egen rutine, som fungerer rigtig godt. Jeg har ikke haft problemer af længere varighed de sidste par år med undtagelse af når jeg har rejst eller været ekstremt stresset. Jeg har fulgt mange gode råd og prøvet mange ting, men intet har virket definitivt.
    Mine rutiner er vigtige. Jeg spiser hjemmelave musli hver morgen. Masser af nødder og fibre i. Jeg spiser rugbrød til frokost hver dag og prøver at undgå hvidt brød og ting der er rige på kulhydrater. Jeg spiser 5 HUSK om dagen og drikker 2-3 liter vand. Det virker og jeg har det i dag godt, men jeg tror det er meget individuelt hvad der virker for den enkelte.

    MVH og held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.