Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Længerevarende forkølelse øger angst.

Redigeret 18 august, 2013, 15:28 i Åben debat om forkølelse
Hej netdoktor.
Jeg har hver morgen siden i sommers vågnet med enten hovedpine, ondt i halsen eller snottet.
Her for tiden er jeg så snottet igennem hele dagen, jeg har en klump i halsen, hoster, ubehag i maven og har svært ved at trække vejret.
Var til lægen med det og fik bare svaret at det nok var virus, hun tjekkede alt.
Det ikke så nemt for mig i hverdagen da det ''tricker'' min angst (emetofobi) Angst for at kaste op, især med klumpen i halsen og ubehag i maven.. Jeg er helt fortabt :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du allergi siden du er snottet. Er der skimmelsvampe hos dig f.eks. ?

    Min søn var en overgang altid snottet om sommeren. Lægen kunne som sædvanlig ikke hjælpe, men jeg fandt ud af han led af græsallergi og købte noget mod allergi til ham. Det hjalp.

    "Klump" i halsen, det prøver mange mennesker, den kommer af stress og spændinger i halsen.
    Jeg har selv prøvet det i en tid, hvor jeg havde meget at lave. Det gik væk igen.
    Hvis du spænder i søvne er det klart du vågner med hovedpine. Du kan også hoste, hvis der er spændinger i brystet.
    Du skriver du har angst for at kaste op, jeg syntes det lyder som om dit besvær stammer derfra.
    Har lægen undersøgt om du har muskelspændinger i hals, nakke og brystet.
    Ellers kan du sagtens selv finde ud af det. Er du øm, når der trykkes trænger du til noget massage.
    Ubehag i maven, jeg er ikke klar over, hvad du mener, men det kan sagtens være nervøst. Hvilket jeg tror det er.
  • Indstillinger
    Jeg går faktisk og er utrolig bange for om jeg har katteallergi da jeg har mange katte og et rigtig godt forhold til dem? Men mange jeg kender der har det, går det også ud over deres øjne, det har jeg til gengæld ikke mærket.
  • Indstillinger
    Du kan få undersøgt om du lider af katteallergi. Jeg tror det kan være forskelligt, hvordan det ytrer sig. Min søn kan f.eks. ikke tåle katte, men det er ikke hans øjne det går ud over.
  • Indstillinger
    Støvmide allergi !....Havde samme symptomer. En blodprøve viste denne allergi. En næsespray med binyrebarkhormon, har hjulpet meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.