Smerter efter knæoperation
Jeg fik for en måned siden fjernet en slimsæk i mit knæ.
Jeg spiser smertestillende hverdag på baggrund af gigt.
Men jeg har har stadig smerter i knæet, især hvis det strækkes for meget..
Nogle forslag eller andre der har prøvet det samme og evt ved hvor længe det ka fortsætte.
På forhånd tak
Jeg spiser smertestillende hverdag på baggrund af gigt.
Men jeg har har stadig smerter i knæet, især hvis det strækkes for meget..
Nogle forslag eller andre der har prøvet det samme og evt ved hvor længe det ka fortsætte.
På forhånd tak
Kommentarer
Prøv at læse her hvad jeg skrev til Dittemor i et andet indlæg:
Knæet indeholder en masse strukturer, herunder en fedtpude som ortopædkirurgerne ikke har den store opmærksomhed på, er min erfaring. Fedtpuden sidder på forsiden af knæet og går under knæskals-senen. Den indeholder et væld af blodkar og en hel masse smerteførende nerver. -Bliver den irriteret, fx ved udskiftning af protese, så giver det helt ulidelige smerter der kan komme med det samme eller op til flere timer efter man har været aktiv. Det gør det meget svært at vurdere hvor meget man kan holde til, så man bliver meget nemt overbelastet.
Du kan læse om det her:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term ... 0fat%20pad
Du skal også være opmærksom på om du har fået betændelse i knæskalssenen eller i knæets ledhinde, det er kendt for at kunne vedligeholde en irritation af fedtpuden.
Betændelse i knæskals-senen opstår nemt når knæskallen ikke mere er stabiliseret fordi du har mistet muskelmasse omkring knæet.
En effektiv metode til at få fedtpude i ro igen, er shokbølgeterapi hos en fysioterapeut, og når du må få den slags efter operationen, binyrebarkhormon-indsprøjtninger i kombination med den korrekte træning i de rigtige mængder. Binyrebarkhormon er ikke noget du skal være bange for som indsprøjtning, når bare det bliver overvåget af en dygtig læge og fysioterapeut. At finde en fysioterapeut der er dygtig nok, kan godt være svært men prøv at spørge din ortopædkirurg hvem han kan anbefale. Ellers kontakt en stor fysioterapi med træningsfaciliteter, eller ring til den nærmeste professionelle sportsklub og hør ad hvem de har ansat som fysioterapeut, disse fysioterapeuter har nemlig også egen klinik ved siden af.
Jeg vil også anbefale at din fysioterapeut finder et knæbind til dig, det virker støttende og stabiliserende på leddet så du ikke så nemt kommer ud i dumme stillinger, uden at det laver alt arbejdet for dine muskler. Og det vil også være med til at stabilisere din knæskal, som ikke bliver holdt helt så godt på plads nu hvor du ikke har optrænede knæmuskler.
Jeg vil prøve at følge dine råd,, det lyder nemlig meget logisk..
Og oxi.o og contalgin virker ik , samt pamol
hvor længe skal det her vare ,trænger snart til lidt søvn ..
fik nyt knæ for 11 år siden i den anden side det gik fint mega hurtig smerte fri ... går stadig 2 stokke...
Hvordankan der være så stor forskel på de 2 operationer
Er det på grund af det er blodtomt opereret..
Smerterne er lige til at springe i luften af..
knæet er varmt
fandt såud af en varm luft fra en hårtører hjalp en times tid ..wree
Giv mig mit liv tilbage
Mvhammy6
Snak hellere med lægen om det knæ. Det var ikke hendes egen læge, for han sendte hende til sygehuset. Stakkels hende, men hun kom sig til sidst. men der gik langt mere end en måned. For pokker da også. Gad vide om lægerne er uheldige til tider.
Jeg fik at vide ved hjemsendelsen at jeg ik måtte søge andre læger
Men kun henvende miig på det sygehus der har opereret mig ( grindsted)
Men de gider ok se på det det er rød sbiger og brænder og gør
Helveds ondt ,og piller virker ikke ,men 10 mined en hårtørrer hjælper ca 1 time s tid ...
De påstår på sygehuset at der ik kan gå betændelse i der...
Og skadestuen kanan ik komme uden henvisning ..
Hva fanden er det for et sygehus væsen vi har ....jeg spørger bare
Jeg kunne jo i k gå med det knæ jeg havde.,men kan heller ik leve
Med de her smerter ,nå må bare prøve at tage derover personligt så
Og vente til de gider se på det...
Vh mammy6
Den omtalte kvinde følte sig desværre meget alene. Man kan blive vred nogen gange over den behandling man kan risikere at blive udsat for. Hun brød til sidst fuldstændig sammen hos lægen og græd som pisket, fortalte hun. Først da blev hun taget alvorligt.
Desværre er der mange "slåfejl" i dit indlæg, så det er lidt svært at forstå.
Nu har det hjulpet meget på smerterne allerede efter 1 døgn
Så nu der håb igen
Mvh mammy 6
Det var godt du traf en vagtlæge, der vidste hvad det handlede om.
Du kan tro jeg er opmærksom nu
Så det sker ikke igen
Nu vil jeg klage over sygehuset
De sagde at ingen anden læge måtte
Indblandes , det havde de styr på
Siger bare fuck dem
Siger jeg bare
god ny uge til dig søde
Mvh mammy6
Utroligt man skal igennem sådan ét smerte helved
Uden nogen gør noget
Nu gør jeg som det passer mig