Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Madplan til vægforøgelse?

Redigeret 23 november, 2012, 07:49 i Åben debat om spiseproblemer
Hej :)


Jeg har alle dage været en lille pige (163 cm høj og 45 kg) med krudt i måsen. Jeg synes, at jeg er begyndt at små-tabe mig, fordi jeg er så meget på farten konstant og jeg har svært ved at få næring og energi nok ud af det jeg spiser....

Så er der nogle der ligger inde med en madplan til vægtforøgelse? Evt. for anorektikere????


(I bund og grund vil jeg egentlig gerne have 5 kilo på alt i alt)

Håber der sidder en eller flere derude der kan/vil hjælpe :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    da jeg havde anoreksi,som teenager,det er en drik man bla.giver til ældre,småtspisende-haft en kæreste engang,der fik dem fra apoteket fordi han ønskede,at tage på i vægt..ved ik om det var noget?
    du kan sikkert selv blande noget lign drik sammen i en blender?

    ellers har jeg hørt om muskelopbyggende træning istedet er en god løsning til folk,der har svært ved,at tage på i vægt!men ønsker lidt extra volume

    min storesøster kan lissom dig voldæde uden noget sætter sig,men hun er dog idag blevet glad for sin krop,som den er,da hun var yngre forsøgte hun på alt muligt-hvor hun tilsatte extra olier,ost,og fedt i sin mad
    hendes krop ændrede sig under en graviditet,og hun håbede på den extra vægt blev,men hendes krop vendte hurtigt tilbage til sig selv eft.
    hvor jeg gik i den stik modsatte krøft,og har kæmpet med,at smide kilo igen,og igen,så spiser helst kun de usunde ting i weekenderne,da det alt for let sætter sig!
    som barn kunne jeg æde løs på samme måde,som min søster,det var først,som teenager den ting ændrede sig..
  • Indstillinger
    Jeg må lige en tur på apotektet og høre ad så :D

    Jeg har forsøgt mig med Weightgainer, men det smager simpelthen af gulvtæppe, uanset hvad jeg blander det med :/

    Mit mad er primært proppet med fedt, men ved også at jeg skal passe på mine årer, da det ikke er helt sundt det jeg render og spiser.
    Jeg fik altid af vide af min læge, jeg det kom naturligt, det med vægten.... det har han sagt i 10 år nu.... og jeg vejer nøjagtig det samme, som jeg alle dage har gjort :)
  • Indstillinger
    Proteindrik:) føj siger jeg bare, måske man selv ka lave det, og sikkert også 1000 gange billigere
  • Indstillinger
    Køb noget weighgainer, med en smag du godt kan lide. snup din blender, hæld 500ml mælk i(sødmælk hvis du skal være rigtig vild:D), 1-2 scoops gainer, en håndfuld frosne bær - jordbær, hindbær eller blåbær - og så en halv banan.. Så smager den faktisk lige pludselig rigtig godt ;-)

    Hvis du læser lidt på embalage, og får talt sammen (incl mælk og bær selvfølgelig), så du får omkring 1000kcal ekstra om dagen - evt. fordelt over 2 portioner, så skulle du gerne begynde at tage lidt på.. ellers er der noget helt galt med dit stofskifte :-)
  • Indstillinger
    ^^ Den er i øvrigt også rigtig god, og hurtig som morgenmad, med 50g havregryn i :-)
  • Indstillinger
    Jeg har, som skrevet, forsøgt mig med weightgainer og det smager grimt uanset hvilket mærke det er, uanset hvad jeg blander/blender det med.... det er slet SLET ikke optimalt :/ (Mit stofskifte er i øvrigt helt normalt)

    Er der slet ingen der har en madplan til, at ligge med mange kalorier?

    Der må da være nogle der har haft spiseforstyrrelser eller med spiseforstyrret at gøre, som har en til at ligge eller kender lidt til vægtøgning? :)
Log in eller Registrér for at kommentere.