Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

eks kæresten har fået følser for min kammerat

Redigeret 14 november, 2012, 09:40 i Familie og venner
min eks og jeg er lige gået fra hinanden efter næsten 3 år i den sidste månedes tid har jeg haft en depression efter brudet med hende så her for nylig fortalte hun mig at hun havde fået følser for min kammerat og omvendt han har fået følser for hende. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg elsker hende stadig og jeg kan ikke give slip på hende selvom alle sige du skal give slip og ud og finde en ny, og lade dem finde sammen men kan jeg ikke for jeg har den regel at man finder ikke sammen med en kammerats eks. jeg har op til flere gange i den sidste stykke tid haft en selv had og haft lyst til at skade mig selv.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selvfølgelig sørger du, alt andet ville da være unaturligt. Det er ikke nogen nem tid, men der er altså håb forude. Efter et lille stykke hjælper det og du skal nok holde op med at sørge.
    Jeg vil råde dig til, som jeg i sin tid blev rådet til, søg andres selskab, prøv at dyrke en interesse.

    Jeg ved godt det virker helt uoverskueligt i øjeblikket, men det bliver ikke ved. Jeg har rådet et par andre til at søge andres selskab og fortalt de skal tænke på sorgen bliver ikke ved, den tager af dag for dag. Til deres store overraskelse kunne de efter et lille stykke tid mærke livet igen var dejligt.

    Det der med selvskade o.s.v, hvad får du ud af det, intet som helst.
    Hvis det var mig ville jeg undgå kontakt med de to for ikke at få rippet op i det hele tiden. Man er jo ikke herre over sine følelser, så jeg mener ikke du kan bebrejde nogen det. Man kan ikke sætte regler for følelser, så den slags må du glemme.

    Du kommer over sorgen lige som vi andre har gjort det. Jeg tror de færreste slipper for "hjertesorger". Når jeg i dag er ked af noget, så siger jeg til mig selv. Ja, ok, du er ked af det nu, men det bliver ikke ved.
    Så længe det "kun" er den slags kommer man over det.
Log in eller Registrér for at kommentere.