Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Første gang

Redigeret 24 november, 2012, 05:06 i Åben debat om sex
Hej alle:P

Jeg er 14 år gammel, og ikke jomfru. Jeg har tænkt meget over min første gang, men jeg er kommet frem til med mig selv, at det vel ikke er så vigtigt. Altså ja man skal da føle sig klar, men hvorfor er det så vigtigt at alt skal være perfekt? Det er jo ikke sidste gang det sker...

Forvirret.. YOLO!!

xoxo

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår ikke, hvad du mener. Du er ikke jomfru, men har ikke haft sex?

    Hvis du ikke har haft sex, så er du jo jomfru. Det kan være din jomfruhinde er sprunget på anden vis, men det er jo bare "teknisk".

    Hvis du har haft sex, så har du jo prøvet den første gang.

    Men - jeg foretrækker at forstå dig sådan, at du ikke har haft sex?

    Og du mener ikke den første gang er så vigtig? Der tager du fejl; første gang vil man huske resten af sit liv, hvorfor det er meget vigtigt, at den ikke bare skal overstås, som mange desværre tror.

    Nej - første gang hverken skal eller vil være perfekt, men det er af afgørende betydning at første gang er med en, man virkelig holder af, og at det først sker, når man simpelt hen ikke kan lade være.

    Du er kun 14 år - du har masser af tid. Det kan godt være at flere af dine veninder har haft sex, men det betyder desværre ikke, at de har været klar til det - eller egentlig syntes, det var særligt rart - heller ikke selv om de siger det modsatte.

    Hvis du vil være god mod dig selv, så venter du til du finder en kæreste, der er sød og dejligt og som du er forelsket i - og han er det i dig. Og så starter I stilel og roligt med at læe hinanden at kende, og først når I simpelt hen ikke kan lade være - og I skal altså virkelig prøve at lade være - så kan I oveveje at have sex.

    Sørg for at I har fred og ro, masser af tid - ikke vil blive forstyrrede. Og nej - jeg kan love dig, at det ikke bliver perfekt; I skal netop "fumle" jer frem og udelukkende gøre ting, I begge har det rart med - skidt med om det er perfekt.

    Hvad der er afgørende vigtigt er, at du på forhånd gør det klart for denne kæreste, at hvis ikke du vil gå længere, så skal han respektere det. Du må under ingen omstændigheder gå længere end din krop giver dig lov til. Det er meget ubehageligt for dig, hvis du skal føle, at du nok hellere må fortsætte, selv om du slet ikke synes, det er rart. Han skal acceptere det, hvis du siger stop midt i det hele - og det er nemmere for ham at forstå, hvis du på forhånd har sagt til ham, at du kun går med så langt, du føler for det.

    Drenge har det nok mere med, at når de først er kommet i gang, så vil de også fortsætte, men også han vil forstå det, hvis du siger stop. Så kan det være, han må onanere sig færdig - eller du måske har lyst til at gøre det på ham.

    Næste gang er du måske klar til at gå en lille smule videre - og så fremdeles. Også du skal som nok nå det hele.

    Og - det sidste og allervigtigste. Hans penis må under ingen omstændigheder røre ved dine kønsdele uden kondom. Selv den mindste smule væske fra ham indeholder masser af levedygtige sædceller, og det kan di blive gravid af.

    Og nej - måske ikke hvis der kommer lidt helt uden på, men i kampens hede, kan denne lille smule, godt komme indenfor, så derfor skal det kondom være på - hele tiden.

    Hvis ikke det er første gang for ham, så skal I desværre også tænke på kønssygdomme.

    Så kondom - kondom - kondom.

    Held og lykke - men gør det ikke, før DU er klar. Din tid kommer også, og der er ingen her i verden, der er komemt for sent til den del af livet.

    Sørg først og fremmest for at have rigeligt med kondomer
  • Indstillinger
    Redigeret 26 november, 2012, 06:00
    Jeg er med at det måske ikke er såååååå vigtigt, den første gang. Det er vel en premiær men jeg kan ikke huske alt om mit første sex. For det bliver ju bedre og bedre. Så...
  • Indstillinger
    Jeg tror desværre, du har ret. Det der sex er blevet mere og mere ligegyldigt.

    Den stærke intimitet mellem to mennesker, der netop virkelig elsker hinanden, er blevet til en størrelse, mange ikke helt kan forholde sig til. Det er blevet mere vigtigt at man har en masse erfaring, så man virkelig kan vise sin næste partner, at man har prøvet det hele.

    Det gør det så på den anden side mere forfladiget og noget "man" bare gør, uden at investere for meget i det.

    Jeg vil vove at påstå, at den, der passer på sig selv og kun hengiver sig til en partner i stærke følelser, måske ikke får så meget sex i de unge år, men derimod virkelig fantastisk kærlighed.

    Og se - det er noget helt andet.

    Jeg fastholder, at dem der kaster sig ud i det for at få det "overstået", virkelig helt og aldeles har misforstået det hele, og det tror jeg desværre de fleste har nu om dage.
Log in eller Registrér for at kommentere.