Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Aldrig fået en orgasme :'-(

Redigeret 15 november, 2012, 02:42 i Åben debat om sex
Hej med jer.

Jeg er en pige på 25, snart 26 år, som har haft fast kæreste de sidste 6 år.
Han er min første og eneste kæreste.

Mit problem er at jeg aldrig har haft en orgasme.
Vores sexliv er rigtig godt og jeg nyder det, vi har prøvet mange ting for at jeg skulle komme, men intet virker.

Nogen der har nogen erfaringer med dette?
Eller nogen gode råd?

Håber at få svar...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg var også godt oppe i årene før jeg fik min første orgasme, så jeg kender da til det.

    For det første - og det er ret svært - så skal både du og I holde op med at jagte den orgasme, for det er helt sikkert, at så længe I gør det, så kommer den ikke.

    For det andet så kan det være en god ide, at du alene arbejde med at lære dig selv at kende. Mærk selv efter hvad du godt kan lide - og især hvad du ikke kan lide. Studer dig selv i et spejl, så du er helt klar over, hvordan og hvorledes du er indrettet.

    Prøv dig frem med dine fingre - hvor er det godt at gnide, hvor stærkt et tryk er dejligt osv. Tag en dildo og prøv med den - hårdt, blidt, langsom, hurtigt osv.

    Det store flertal får orgasme ved at stimulere klitoris, så der foreslår jeg dig at begynde. Der er mange, der går gennem livet uden at opleve en skedeorgasme, så lad helt være med at lede efter den.

    Når du ved, hvordan du bedst kan lide det, så fortæl det til din kæreste, og lad ham så gøre det på den måde, du bedst kan lide det. Vis ham det eventuelt - det i sig selæv kan være meget ophidsende.

    Og nu kommer det svære: Øv dig i at slappe helt af - glem den orgasme, prøv at nyde det, der sker og kun det. Hvis du og I begynder at tænke, at nu skal den bare komme, så sker det ikke.

    På et tidspunkt vil du givet opleve, at nu kan du bare ikke holde til mere, nu kilder det for meget, eller nu føler du, at du lige pludselig skal tisse, så er det der, du skal slappe helt af og give dig hen - og lade ske, hvad sker, for så er der stor sandsynlighed for at den orgasme er lige på trapperne. Du - og eller din kæreste skal således bare fortsætte præcis det, I er i gang med.

    Ja - det er svært at forklare på skrift, men håber du fik noget ud af det. :-)

    Personligt mener jeg egentlig ikke, at det er vigtigt at få orgasme samtidigt med partneren, for jeg synes, man så ikke helt kan hengive sig, men netop også lige i det øjeblik og skal tage hensyn til partnerens oplevelse - hvorfor vi gerne foretrækker at det først er den ene og så den anden - så får man på den måde dobbelt nydelse, da man så har overskud til at følge sin partner.
  • Indstillinger
    Hej igen..

    Tusind tak for dit svar, det vil jeg prøve.

    Et andet spørgsmål jeg spekulerer på også, har godt nok ikke lige noget med emnet at gøre.

    Jeg er stoppet med p-piller 9 oktober og havde mens 2 dage efter i 6 dage, og har ingen tegn overhovedet på mens endnu, selvom det er 29 dage siden.

    Vi beskytter os men i forspillet inden det rigtige samleje, har han nok været lidt tæt på indgangen og der er muligvis kommet præsperm med ind i skeden under samlejet, kan man blive gravid af det??

    Har lige taget en test idag, men den viste negativ.
  • Indstillinger
    Når man har taget p-piller kan der godt gå nogen tid - for nogle endda lang tid - før der kommer orden i cyklus. Cyklus har jo været medicinsk stoppet i al den tid, du har taget p-piller, så kroppen skal finde ud af at fungere igen.

    Men - du kan også få ægløsning lige pludseligt, hvorfor du overhovedet ikke kan beregne noget som helst omkring sikre perioder.

    Det der præsæd indeholder masser af levedygtige sædceller, så hvis der kommer lidt ud på dine kønsdele, der i "kampens hede" kan komme indenfor, kan det faktisk godt befrugte. Det er måske ikke så "nemt", men er man tilstrækkelig uheldig, så kan man faktisk godt blive gravid af det.

    Så - kondom helt fra start til slut.
Log in eller Registrér for at kommentere.