Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation i 16 dage??

Redigeret 14 november, 2012, 07:18 i PMS og menstruation
Sagen er den som overskriften lyder: Jeg har i dag haft menstruation i 16 dage!! Min kæreste og jeg er i gang med projekt baby, og har været det i 3 år uden held. Vores læge vil endnu ikke påbegynde undersøgelser. Men nu til sagen, jeg har altid regelmæssig menstruation, sidste gang var d. 17 - 22 oktober. D. 30 oktober begynder jeg igen at bløde frisk blod, hvorefter det stopper efter en time. Det præcis samme sker igen dagen efter! Jeg kontakter selvfølgelig min læge som siger det sikkert ikke er noget umiddelbart. Hmmff! Herefter bløder jeg i 14 dage mere og hvem ved om det forsætter. Jeg har igen kontaktet min læge som stadig ikke mener der noget farligt på færre! Er der nogle derude der har prøvet dette? eller måske bare kan kaste en hentydning til hvad det evt. kunne skyldes. Jeg er ganske normalvægtig, tager ikke nogen form for medicin, har aldrig taget p-piller og jeg dyrker regelmæssig motion!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes ikke, det er i orden, at din læge bare afviser dig og siger at det "sikkert" ikke er noget farligt.

    Jeg synes, du skal sige til din læge, at det da godt kan være han/hun synes, det er lidt lige meget, men at det altså er din krop, og du derfor nu vil have tingene ordentligt undersøgt, hvorfor du nu insisterer på at få en henvisning til en gynækolog.

    Og - så skal du måske overveje at skifte til en anden læge, der vil høre på hvad du siger - og som vil tage dig seriøst.
  • Indstillinger
    Det er et godt råd Lotte kommer med, mht. at få en tid hos en gynækolog, eller endnu bedre en fertilitetslæge på et sygehus. Ikke mindst fordi I nu har prøvet at blive gravide i 3 år uden held. Det er alt for lang tid, også selvom I ikke skulle have prøvet intenst.

    Din pludselig lange menstruation kan sagtens have noget med det at gøre. Men som du sikkert ved, så kan menstruation også påvirkes voldsomt af bare sådan noget som stress, så det kan også være at det bare er det. Det er heller ikke ualmindeligt at der kommer sådan et enkelt "host" fra livmoderen der giver sig udslag i en enkelt måned med kuk i systemet helt uden påviselig grund. Men begynder det at ske flere gange efter hinanden skal man selvfølgelig altid reagere.

    Du skal under alle omstændigheder udredes uanset hvad, jeg hælder nu mest til at det ene hænger sammen med det andet. Oftest kan fertilitetslægerne igangsætte en meget simpel behandling der får din livmoder til at blive mere modtagelig overfor et befrugtet æg, det kan endda gøres uden hormoner i nogle tilfælde, men i stedet med metformin der er et sukkersyge-middel.

    Held og lykke med projektet, jeg håber at du snart får en kage i ovnen :-)

    Om du ligefrem skal skifte læge er op til dig, jeg ville gøre det hvis jeg fornemmede at det var en generel tendens hos min læge ikke at lytte, ellers ville jeg nok lige give ham en enkelt chance til, det kan jo have været en svipser.
Log in eller Registrér for at kommentere.