Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stafylokokker vil ikke forsvinde

Kære Alle

Jeg har siden februar 2012 døjet med grønt slim fra næsen (det sidder i næsen hver morgen, som et indtørret lag) og nu også i halsen. Jeg har også haft sår i næsen i starten, der blev smurt med en creme mod børnesår (dog uden podning). Mine bihuler har været ømme og lidt hævede, og jeg har været meget træt gennem det sidste halve år. I denne tidsperiode har jeg flere gange været rigtig syg med meget slim og hosten, men er så blevet 'rask' igen, men det grønne slim er ikke forsvundet.

Jeg har været ved forskellige ØNH-læger, der troede, det var bihulebetændelse. Fik derfor foretaget en CT-skanning, der ikke viste tegn på sinuitis (bihulebetændelse) og er blevet behandlet med Roxithromycin (har ikke penicillinallergi), da jeg var meget syg.
Efterfølgende insisterede jeg på at få taget en podning, selvom lægen ikke mente, at der var noget at pode fra, og det har vist sig, at jeg har en stafylokok-infektion. Og der er mange af dem, blev jeg meddelt. De skulle dog være følsomme over for 3 antibiotika præparater. Jeg gik så i behandling med Erythromycin og skylning af næsen med halv klorhexidin/halv saltvand, hvilket var ekstremt smertefuldt og jeg mistede helt lugtesansen. Det virkede ikke på stafylokokkerne, og jeg blev lige efter sat i behandling med Dicillin i 10 dage (3x2 tabletter om dagen). Det har heller ikke hjulpet og jeg er nu helt i vildrede.
Min læge virker som om, hun ikke tror på, at der virkelig er grønt slim, da hun ikke kan se noget i min næse med kikkerten, så har snart ikke lyst til at konsultere hende mere.
Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogle alternative behandlinger, I kan foreslå, da jeg ikke har lyst til at fylde mig med mere antibiotika, men også er bange for, at det er MRSA (multiresistente stafylokokker). Jeg har bl.a. læst, at Tea Tree Oil skulle have meget virksomme evner, men ved ikke om det er dokumenteret og om man kan/må indtage det.
Jeg spiser meget sundt og sørger for at motionere, når helbredet ikke lige svigter. Derudover skyller jeg næsen i saltvand dagligt.
Håber der er nogle derude med vidunderkuren!

VH G
Log in eller Registrér for at kommentere.