Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kolde fingre (Raynauds syndrom)

Redigeret 26 januar, 2013, 08:07 i Blod og blodsygdomme
Hej :)

Jeg har det sådan at mine fingre næsten altid er kolde..
Jeg har læst om Raynauds syndrom.. jeg er meget i tvivl om det er det..
der står man står nogle "anfald".. hvad betyder det, og hvad går det ud på?
Hver gang jeg er ude i bare LIDT kulde, bliver de fuldstændig kolde, og helt blå.
efter hvad jeg læser går fingerne også ondt når man har Raynauds syndrom, men det synes jeg bare ikke mine gør.
jeg synes de er meget stive som om jeg ikke kan bevæge dem, hver gang jeg har været ude og de er helt blå.
jeg er kun 14 år, så jeg tænker om det er en begyndelse, og det udvikler sig med tiden, eller hvordan..
Nogen der har prøvet det samme?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad siger din læge ---
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har siden barns ben haft kolde hænder og fødder og det er meget ubehageligt. Mest fordi jeg er bange for at røre ved folk, de får næsten altid et chok fordi jeg har iskolde hænder.

    Men som overstående skriver, søg læge og få det tjekket. Men jeg kan næsten 100% sige at dette ikke er Raynauds syndrom, da de symptomer denne sygdom giver ikke passer på hverken dit eller mit - dog kunne det være at det er blod forsyningen til de yderste dele af kroppen, eller blodtrykket.

    Jeg har fundet ud af at det er bedst at holde hænder og fødder varme, et par varme og tykke uld-sokker, sørge for at motionere og spise sundt, samt at massere hænderne.

    Jeg vil meget gerne høre om dit besøg hos lægen. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.