Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er det for en lyd?

Redigeret 10 marts, 2015, 13:01 i Slidgigt
For ca. 11 måneder siden blev kastet af min hest og faldt meget uheldigt på min venstre skulder/skulderblad. Jeg kom aldrig på skadestuen og blev også smertefri efter et par måneder. For ca. 5 måneder siden kom jeg ud for nøjagtig samme fald - bare ikke så alvorligt.

I dag har jeg ingen smerter i min skulder, men den knager og brager, når jeg bevæger den ... jeg glemmer det dog ofte, da det er en smertefri tilstand.
Den anden dag opdagede jeg så noget meget besynderligt - jeg stod og dansede med mine børn, da jeg pludselig høre en underlig skurrende lyd inde i kroppen. Det er fuldkommen smertefrit, men lyder meget underligt. Jeg synes jeg kan lokalisere det til øverste del af skulder og nakken - når jeg står ret og og ned og drejer hofterne frem og tilbage skurrer det en del, når jeg lægger hovedet på siden af skuldrene forsvinder lyden - ligeledes når jeg vender hagen ind mod brystet. Det er helt smertefrit, men jeg kan ikke lade være med at tænke, om jeg har fået noget slidgigt... burde det så ikke bare gøre ondt?

Det skal lige siges, at når jeg har sovet og står op om morgenen kan jeg ikke fremprovokere lyden - det kommer først op ad dagen. Jeg har en del stillesiddende arbejde foran computeren.

Mvh.
Grande

Kommentarer

  • Indstillinger
    -- Hej Grande.
    Det er nemt at blive undersøgt for slidgigt.
    Men det tror jeg ikke at du har.
    Til gengæld VED jeg at man skal holde sig fra heste.
    Jeg har engang tilredet heste, (for en rideskole i Nordsjælland) .
    0g jeg var god og frygtløs.

    Heste er ikke verdens dummeste dyr , kalkuner er dummere .

    Men efter 3 episoder , hvor jeg var tæt på at dø, var det slut med heste.

    Dog fik jeg 2 døtre, der VILLE have heste. Så jeg måtte jo lære dem at
    ride osv. Skrækkelig tid ! Men det gik. Kun 3 gange på skadestuen.

    Nu bliver jeg rigtig upopulær . Blandt alle heste-elskere.

    En lille historie : Jeg havde brugt 1 måned på at få en hest til at kunne bruges på en rideskole. Ingen problemer. En dag med flere øvelser, slap jeg tøjlerne og lod den gå. Stille og rolig gik den mod kysten (Tisvilde Hegn) . Jeg vidste at der var en høj skrænt ned til Kattegat. Ca. 6 meter fra kanten steg jeg af krikken , tog et løst tag i venstre tøjle og lod den gå. Hvis jeg ikke havde stoppet den , var den spadseret direkte ud over kanten . Oh hvilken intelligens, . I dag er jeg omgivet af heste og de er jo fredelige og venlige. Men jeg hjælper ikke med transporter o.a. vh søren
  • Indstillinger
    Hej

    Tak for dit indlæg, og ja - hestesporten er en farlig sport.

    Jeg er nu stadig bekymret for denne underlige lyd, når jeg roterer i overkroppen. Lyden er nøjagtig den samme skurrende lyd som den jeg har i nakken, når jeg drejer hovedet fra den ene side til den anden side.

    Hvis der var knogler eller led, der skurrede mod hinanden, ville det vel medføre smerte? Kan det være en muskelskade?
  • Indstillinger
    -- Vi er her inde på et område som jeg ikke har forstand på. Efter et par styrt
    fik jeg ondt i ryggen. Det ordnede en kiropraktor begge gange med kun 1
    behandling hver gang. Men du skal nok få det ordnet inden det "sætter sig" .
    Med de nye scannings-apparater kan man jo også se bløddele.
  • Indstillinger
    Hej, jeg har samme lyd i knæet og det er opstået efter et fald. Jeg er blevet opereret i knæet, da menisken var revet itu. Efterfølgende har en scanning vist at der er slidgigt i knæet (for at kompentencere for smerterne har jeg brugt knæet forkert). Gå til lægen med skuldren og få den undersøgt, så du ikke risikerer at skulle lide af smerter i den resten af livet). Go' bedring!

    PS bliv endelig ved med at danse og røre dig - ingen motion er det værste du kan udsætte dig selv for. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.