Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

medicinstop

Redigeret 13 november, 2012, 06:25 i Skizofreni
Jeg har fået et ønske om at stoppe med medicinen, grunden hertil er mest alle de bivirkninger medicinen har, mest generende er mundtørhed, mundtørhed er jo ikke kun et ubehag, men det har også nogle kedelige bivirkninger, nemlig at spytproduktionen er stærkt nedat, og det påvirker hvilke ting man kan spise, samt ikke mindst fordøjelsen af det man spiser, da spyt indeholder enzymer til at nedbryde føden med, ikke kun i munden men også i maven mangler disse fordøjelsesenzymer, og det gør at man dårligt kan optage den mad, man spiser, hvilket igen fører til træthed.
Jeg er ikke modstander af medicin, men i mit tilfælde mener jeg at bivirkningerne er større end den gavnlige virkning af medicinen. Også tænderne lider under det manglende mundvand, da mundvandet hele tiden skyller tænderne rene og forhindrer at bakterier kan ødelægge tænderne, jeg har aldrig haft så meget vrøvl med tænderne som nu, hvor jeg tager medicin.
Men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal holde op, jeg tager 2X20mg paroxetin, 15mg ability og 400mg seroquell dagligt, og kan nok ikke stoppe med det hele på en gang. Faktisk er jeg lidt nervøs ved at evt. skulle stoppe.
Jeg søger efter måske nogen som selv har erfaring med at stoppe med medicin, og vil gerne høre andre også om deres mening.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej fisken2 jeg har selv meget dårlige afaringer med blandt andet seroguel jeg havde de samme bivirkninger.jeg kender ikke din diangose men jeg vil bare fortælle et jeg selv er parnodid skiofren og du skal vide at der findes meget bedre midicin ind det du har fået,det er ikke altid den nyere medicin som seroquel er noget godt medicin tvært i mod er de lidt ældre midler noglne ganger bedre,jeg vil lige nævne medicinen Dogmatil og zyprexa som jeg selv har kanon gode afaringer med, jeg har så godt som ingen bivirkninger så du skal bare vide at midicin som kan køre dig rask den findes venlig hilsen tyren.
Log in eller Registrér for at kommentere.