Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sundhedstest!

Redigeret 5 november, 2012, 00:09 i Motion
Jeg tog lige netdoktors sundhedstest. Den gik for så vidt godt nok, men alligevel er den da lige til og smide i skraldespanden.

Den fortæller mig at jeg træner ALT for lidt og bør oppe mig på det område...Dette har jeg mere end svært ved og forstå da jeg træner dagligt i 1time og 15min med både styrketræning og motion. Der er andre ting som også sagtens kan diskuteres, men var ikke så vildt som dette råd... Jeg har også et job hvor jeg bevæger mig og som jeg skrev i testen, men nej, jeg bevæger mig for lidt!

Andre der oplever dette som værende underligt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også taget den. Jeg fik at vide, at jeg ikke overholder sundhedsstyrelsens anbefalinger om indtagelse af alkohol. Jeg drikker overhovedet IKKE. ALDRIG... Så om det er det de ikke kan forstå eller testen ikke er skruet ind på, at folk ikke drikker ? Noget er der galt :-)
  • Indstillinger
    Hej Thomas og Ulla

    Jeg blev interesseret, selv om jeg ellers hader den slags test, fordi der som regel aldrig er tilstrækkeligt med svarmuligheder, sådan at man kan afkrydse på en måde, der er giver et dækkende svar.

    Og således heller ikke i denne test.

    Jeg drikker heller aldrig alkohol og satte derfor kryds ved 0 genstande. Så skulle man jo tro, at jeg kunne slippe for det næste spørgsmål, der drejer sig om, hvor tit jeg drikker over 5 genstande på én gang. For hvis man aldrig drikker alkohol, så siger det jo sig selv, at man heller aldrig drikker 5 genstande på én gang.

    Men næh, nej, jeg måtte besvare spørgsmålet, selv om der IKKE var en svarmulighed, der passede til min situation.

    Men i den samlede vurdering fik jeg dog IKKE at vide, at jeg drikker for meget, men derimod, at det går godt, hvad alkoholvaner angår.

    I den samlede vurdering talte det negativt, at jeg ikke kender mine talje- eller hoftemål. Jeg kunne jo have taget de mål midt i testen, men fandt det ikke ulejligheden værd. Hvis jeg kendte mine mål, kunne det jo faktisk også tolkes som en usund og unaturlig dyrkelse af uvæsentlige sundhedsnormer.

    Desuden fastslår testen uden videre, at det, at jeg er i blodtryksbehandling, skyldes fedt i mine blodårer. Og min dårlige nattesøvn skyldes stress, ifølge testen.

    Det passer ikke! Begge dele skyldes, at jeg lider af central søvnapnø, altså at jeg vågner op mange gange, fordi jeg ikke trækker vejret!

    Jeg synes da, at det er ret betænkeligt, at testen så håndfast drager konklusioner, på så løst et grundlag.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.