Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhud

Redigeret 9 november, 2012, 07:29 i Mandlige sexproblemer
Hej, jeg er en dreng på 17 år som har et problem.

jeg kan ikke få min forhud tilbage! så derfor skriver jeg her inde.
når jeg prøver at trække den tilbage kan jeg jeg kun lige få den ud i ca.0,5 cm og ikke længere. ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre! har ikke lyst at snakke med med min forældre om det, og jeg ved ikk helt om jeg tør snakke med lægen om det, for tænker meget over hvad lægen siger til mig! og hvad skal man lige sige til sine forældre hvis man skal på hospitalet om omskæres?! !!

håber der er et svar!!!

på forhånd tak!:-/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det tyder helt sikkert på at du skal tage til lægen, det første de gør er at undersøge dig og derefter er det enten til special læge, måske starte med creme. Har/er selv igang med en omgang creme behandling og har været hos special læge hvor han lavede et lille snit under lokalbedøvelse, dvs ikke omskæring. Afsted til lægen med dig:-) det gør ikke ondt:-)
  • Indstillinger
    Jeg ser, at du har et helt andet problem. Du betragter ikke den penis som en naturlig del af din krop?

    Det er den - alle af hankøn har en sådan.

    Hvis du nu havde ondt i halsen, og gik til læge uden om dine forældre, for det behøver de sådan set da ikke nødvendigvis vide, hvis du ikke synes, ja, så ville du ikke skænke det en tanke, hvis du havde fået at vide, at du skulle ind og have fjernet mandlerne, vel? Du ville uden videre fortælle dem det, ikke?

    Se på en sådan forhudsforsnævring på samme måde - det er noget, rigtigt mange døjer med, og der kan nemt gøres noget ved det.

    Så - hvis du nu skal opereres, hvilket ikke er sikkert; det kan være, du kan nøjes med en salve - så har du da bestemt også brug for lidt ekstra omsorg, hvorfor du stille og roligt siger til dine forældre, at du har et problem med forhudsforsnævring, og at du har været ved læge, der har indstillet dig til operation.

    Du bliver ikke indlagt akut - du vil blive indkaldt, når det er din tur, så der er rigelig tid til at forberede dig på det.

    Det er helt tåbeligt, at man har besluttet at visse kropsdele er pinlige og noget, man tror man er helt alene om at have, og at det at man bliver syg i disse dele, er meget, meget flovt og hvad ved jeg.

    Jeg kender ikke dine forældre, men det er nogle meget mærkelige forældre, der ikke vil støtte op om en søn, der kommer og stille og roligt siger, at han har nogle problemer med forhudsforsnævring og derfor vil gå til læge med problemet. Jeg er helt sikker på, de først og fremmest vil hjælpe og støtte dig i det omfang, du har brug for.

    Hvis nu de himler op og bliver ved med at tale om det, (og det er der desværre nogle forældre, der kan finde på), så kan du godt tillade dig at sige, at du ikke ønsker dette emne udbassuneret alle steder, at du gerne vil respekteres for, at også du har ret til at noget sådant er privat, at du ikke ønsker, at de skal tale om det hele tiden, at du nok selv skal sige til, hvis du har behov for at tale med dem om det.

    Så er historien ikke værre - forhudforsnævring er uhyre almindeligt og din læge vil heller ikke undres over din henvendelse.

    Jo før du får et naturligt forhold til hele din krop og alle dine kropsdele, jo før vil du få det nemmere i dit liv. Det andet er udelukkende noget, man påfører sig selv, for at gøre ting mere besværlige.

    Og hvorfor det i grunden?
  • Indstillinger
    aceven33: hvordan et snit i huden ? altså sådan at man bare kan trække den tibage, og bløder det ikke når de laver et snit ?!





    på forhånd tak for svarende:-)
  • Indstillinger
    Ja det var et godt spm de ligger et lille snit med laser, hvilket gør det ikke bløder, ligesom bag på penis, ved den streng som forbinder forhud og hoved. skriv igen hvis du ikke forstår, måske med privat mail, så skal jeg gerne forsøge at forklare bedre :-)
  • Indstillinger
    Hvad med om du gik til lægen og der fik at vide, hvad der skal ske i lige præcis din situation?

    Nogle klarer det med en salve, nogle skal have et snit - og selvfølgelig skal man have at vide hvordan og hvorledes. Er det et snit, så vil området naturligvis være bedøvet, så du ikke mærker det - men du vil givet være lidt øm nogle dage efter - endnu et argument for at dine forældre skal have det at vide, så de kan tage det hensyn til dig, som du har behov for.

    Du kan sagtens få at vide, hvordan andre har klaret det, men alle er jo forskellige - så i første omgang er der der ikke grund til at bekymre dig om noget, som måske ikke en gang kommer til at ske.
Log in eller Registrér for at kommentere.