Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til slankekur ???

Redigeret 3 december, 2012, 10:46 i Åben debat om overvægt
Hej

Håber der nogen derude der kan hjælpe.
Jeg er begyndt på at tælle mine kcal. men er i tvivl om jeg spiser forkert eller om i tror man bare skal hænge i ? Andre taber sig allerede efter en uge. Men nu er der gået en uge og jeg har ikk tabt mig..

EN typisk dag:

Morgenmad
1 rugbrød med honning

Formiddag
20 g. mandler

Middag
lille potions salat, med enten noget kylling eller fisk

Eftermiddag
Knækbrød med noget pålæg

Aftensmad
Enten
rugbrød med makrel
dampet laks med grøntsager
omelet

sen aften 1-2 æbler.

Der plejer at være mellem 900-1200 kcal.
Håber der nogen der kan hjælpe, om jeg gør noget forkert ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan være rigtig svært at gennemskue, hvad der er rigtig og sund kost.
    Min erfaring er, at under vægttab er det tit nødvendigt, med hjælp og vejledning.
    Prøv at gå ind på www.optimalvaegt.dk log på med kode 14385. Her er der mulighed for personlig støtte og opbakning. Med venlig hilsen ca4life
  • Indstillinger
    Jeg vil da ikke afvise, at ca4life kan hjælpe med noget, der hjælper, men det er først og fremmest en reklame, gående på at ca4life kan tjene nogle penge.

    Det er det der herbalife, der måske er udmærket, men det er uforholdsmæssigt dyrt ene og alene fordi, så mange som muligt skal tjene kassen på det. Og så er det jeg mener, at der findes andre metoder, der er mindst lige så gode - endda bedre - bare til en trediedel af prisen.

    Jeg foreslår, at du f.eks. kontakter Vægtvogterne, Vægtkonsulenterne eller hvad det nu hedder, eller slankedoktor her via ND - og ja, det koster også at få denne vejledning, men det er en kostvejledning - og ikke en hel masse mere eller mindre underlige pulvere og kapsler som Herbalife sælger voldsomt dyrt.

    Jeg finder at bare det at, der er en her, der prøver at sælge sit produkt på en sådan suspekt måde i sig selv bliver utroværdig.
  • Indstillinger
    Personligt, så har jeg aldrig syntes at slankekure holder. Det kan godt være du taber dig når du er på dem (det gør du så ikke engang her) - men min erfaring siger mig, at man ender med at tage det hele på igen bagefter, hvis ikke man tager endnu mere på.
    Så jeg ville også klart anbefale dig at få noget hjælp til at lægge din livsstil om - permanent, så den rent faktisk giver mening og er holdbar på sigt.
    Jeg kan varmt anbefale SlankeDoktor.dk, da de både har diætister og motionsvejledere, som man kan chatte online med - herudover kommer der inspiration til sund mad hver dag - det er jeg rigtig glad for. Der er også gå- og løbeprogrammer man kan følge.
    Jeg kan lige sende dig to eksempler, et på en opskrift og et på et løbeprogram:

    Opskrift:
    http://slankedoktor.dk/opskrifter/oksek ... 18108_link

    Løbeprogram:
    http://slankedoktor.dk/artikler/motion/ ... paign=3773 _link

    Jeg er rigtig glad for det.
    Held og Lykke får du herfra.
  • Indstillinger
    Uden at lyde som en grammofonplade om hvordan du taber dig, får du her en unik mulighed fra allerøverste videnskabshylde; Og det er altså VIRKELIG med ernæringsbiblen i hånden.

    Mad og motion synes at være den altoverskyggende "sandhed" i at smide fedtet. Hvad nu hvis jeg siger at der findes ANDET som er mindst lige så vigtigt som BEGGE disse to tilsammen, til at tabe sig (især permanent)?

    Det ville f.eks. (bare for eksempel) forklare hvorfor tusindvis af mennesker ikke har tabt sig selvom de har spist gulerødder løbet 5 gange om ugen ikk?
    Og det ville også forklare hvordan slanke kan spise hvadsomhelst uden at tage et gram fedt på ikk?

    Kemiske toksiner samt kviksølv er ifølge nogle af Usa's verdensførende sundhedsforskere, den ABSOLUTTE 'krumtap' i ethvert vægttabsforsøg. Disse toksiske sprøjtemidler bestående af over 80.000 kemikalier osv. belaster stofskiftet ekstremt meget; faktisk bliver vægttabet til rent gætværk og din bugspyrtkirtel sprøjter insulin ud (som spiste du wienerbrød) som en sprinkler og sætter dit stofskifte ud af kommunen på ubestemt tid. Og så det fuldstændig ligegyldigt om du træner 100 gange om dagen. Stoffer som kroppen ikke kender ANER den ikke hvad den skal gøre af og forsøger sig med al muligt, der bare gør det værre og værre.

    Button line er, at det er ren spildtid kun at køre mad og motionfinten hvis ikke du ved følgende;

    1/ du skal instrueres i om du 'læner' dig op af en "atomslankereaktor" (ikke bare mobilen) men fælder som ingen kender til. spise øko er selvfølgelig en start.

    2/ hvordan forvandler man autosmog og toksiner til ren BJERGLUFT så du blokere for toksinerne permanent så det netop skaber balance i stofskiftet igen.

    3/ hvor intelligent motionere du idag? Toksiske tanker (som f.eks. ; Shit nu tabte jeg igen ovre på tennisbanen m.m.) måske husker du din reaktion da du landede på rådhuspladsen i Matador spillet? lær at kende dit biokemiske netværk. du taber dig ikke et gram hvis du får klø konstant i hvilken som helst sportsgren. Tværtimod bruger kroppen oceaner af energi på at kæmpe mod dit humør på SAMME tid som du burde forbrænde..

    4/ Mejerifedt som findes i alle mælkeprodukter er målt til at være den VÆRSTE type fedt til at belaste stofskiftet VIA bugspyrtkirtelhormonerne, Desværre er NETOP disse hormoner født til at styre hastigheden af dit stofskifte?? Det svarer til nogen stjæler din bil ?!! hvormange kurer anbefaler ikke mælk? MASSER.

    Den ENESTE rigtige vej til vægttabet (især permanent) er at få styr på disse begreber sammen med ca. 30-40 andre tips som kan ses gratis på http://www.superstofskifte.dk. hvis de stadig eksistere.?

    ps. en lille komiker her; er det ikke pudsigt at tusinde af slankeforums slås om hvilken fibermad der er bedst at spise når, de findes i pilleform?? UDEN BIVIRKNINGER er de og indeholder 50 gram fibre (ja eller 200 hvis du spiser flere jo). disse fibre er FEM gange mere virkningsfulde end rugbrødfibre (målt fra universitet i toronto). Og der findes MASSER amerikanske videoer om tabletternes funktion i mavetarmsystemet. Nu mangler vi kun armbøjninger i pilleform fristes man til at sige; men jeg sværger at selv den danske nationalbankdirektør ville ønske han læste det her. Kan desværre ikke oplyse navnet da jeg får Thomas Barnhardt på nakken (som iøvrigt har reddet tusinder overvægtige til at få et permanent højere stofskifte. men tjek siden http://www.superstofskifte.dk min kollega tabte sig fra 106 til 83,5 og han æder chips dagen lang nu...
  • Indstillinger
    Hej jeg kommer til at sige som dine forældre og venner sikkert har sagt:

    Bare spis massere af grøntsager og suppe :D Der er næsten intet energiindhold i disse vare :)

    Og derfor kan du æde løs:) Jeg vil næsten vove at påstå at størstedelen kan tabe sig ved blot at cutte sukkeren, og spise grøntsager og suppe i en måned :P



    De har en masse god artikler om vægttab :)
  • Indstillinger
    Jeg synes det er rigtig ærgerligt at der bliver ved med at snakkes om hurtig vægttab herinde, hvorfor ikke snakke om varig vægttab? Er det ikke det vi vil?

    Hurtig vægttab er det samme som yoyo kur, spiser meget lidt – spiser rigtig meget – spiser rigtig lidt, - det holder ikke.

    Hvis vi som kvinde normalt bør indtage 2000 kalorier pr dag og halvere det til 1000-1200kalorier så er der høj risiko for at du bliver træt, og har mindre energi. Kort sagt, er kalorier energi, og meget mindre energi, meget mindre energi i dagligdagen.

    Det kan være okay, hvis du er sengeliggende og står foran en operation, og en læge har anbefalet. men hvis du har en dagligdag, der skal fungere, så vil det have meget negativ indflydelse på din dagligdag, du er træt på arbejdet eller skolen, og har svært ved at lave det i din dagligdag, fordi du ikke har overskud. Nogle kalder det at sulte sig selv. Det er ikke sjovt, det er slet ikke sjovt, og det holder ikke.

    For størstedelen, falder derfor i, og tilbage til en yoyo slankekur med at spise rigtig meget g så igen lidt.

    Hurtig vægttab skal derfor lavet om til varig vægttab og bestå af øget bevægelse fx cykel på arbejde, meld dig til en ugeligt gymnastik eller en ugentlig gåtur i skoven, og spis mindre. evt. suppleret med ægte vægttabspiller der er godkendt af sundhedsstyresen.

    For de fleste er slankepiller ikke det rigtige valg med mindre de har en høj BMI, alene kostomlægning og øget bevægelse er nok.

    Der findes en god artikel her, om du kvalificere dig til slankepiller, det er værd at læse inden du køber:



    Derfor:

    1)Kostomlægning

    2) Øget bevægelse
    Lad os fjerne ordet motion, det er nedværdigende for dem der ikke har mulighed for at løbe et maraton eller gå på catwalken i fitness.dk, men øget bevægelse gør underværker.
  • Indstillinger
    Slankekur handler basalt set på at forbrænde mere energi end man indtager på en dag.

    Der er mange sider på internettet, der kan hjælpe til at gøre et vægttab meget lettere..
  • Indstillinger

    Slankekure kan være rigtig tricky, og det kan være vanskeligt at vide, hvor man skal begynde. At ændre livsstil er mere holdbart på længere sigt. Jeg kan personligt anbefale https://arono.dk/artikler/vaegttab som jeg selv har brugt til at forbedre min livsstil.

    Krydser fingre for, at det lykkes for dig!

  • Indstillinger

    Det er også meget vigtigt at man ike får alt for lidt mad, for så holder kroppen på hvad den har. Du skal heller ikke tænke på det som en slankekur, så bliver det alt for surt, og du vil hele tiden sige til dig selv, at det er alt for hårdt og syrt at være på kur.

    Du skal hellere se det som en synd livstilsændring, hvor du dagligt forsøger at ty til de lidt sundere valg, såsom at tage trappen, eller et glas vand i stedet for en sodavand.

    Hvis du virkelig har svært ved at komme i gang, vil jeg råde dig til at tage fat i en personlig træner, der kan "sparke" dig bagi, så du får en god start på dit nye liv:-)

  • Indstillinger

    Der findes da også gratis Diætister.

    Og nu bliver mange overvægtige nok misundelige, for jeg var indlagt i 3 mdr på sygehuset pga en helt anden type "sygdom". Og de havde da sød diætist som kunne vejlede lige netop mig i hvilke type fødevarer jeg bør gå efter:

    Absolut ingen light produkter, cola er det også ok den med sukker, og fx med hakket kød skal jeg købe den fedeste variant der er.

    Jeg ved ikke lige om man kan blive henvist til sådan af sin egen læge dog ?

    Nu var mit problem så heller ikke at tabe vægt, men det modsatte, enten at tage på eller i al fald ikke tabe mig mere.

    Men tænker da de sikkert også er godt til at rådgive overvægtige ?

    Ellers er der jo også de mere ekstreme metoder som Gastrisk bypass.

    Men som de andre siger synes jeg heller ikke at det er en god idé at begrænse sig til fx 1000 kalorier på et døgn. Det fører bare til at du ingen energi har til motionen, måske koncentrationsbesvær i skolen /på jobbet, og du vil ret hurtigt blive træt af det, og så begynder den det YOYO-effekt, hvor du ganske vidst taber dig i starten, men hurtigt tager mere end før på igen.

    Endelig så siges det at man hvis man stopper med at ryge (hvis man altså gør det) så tar man endnu mere på i vægt, fordi så får man istedet trang til noget andet - fx slik chips eller kager.

    Det sidste var IKKE en opfordring til at begynde at ryge !

    Mit problem er mere at jeg "drikker mig fuld" i løbet af dagen, altså ikke FUld Fuld, men med en masse vand, drikkeyouhurt, cola og lign, og så har jeg meget lidt appetit til aftensmaden. Kan huske da min datter var ca 4 år, så spiste hun mere end mig til aftensmad - selvom hun allerede have fået morgenmad, frokost, og eftermiddagsfrugt tiligere på dagen.

Log in eller Registrér for at kommentere.