Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst/depression og diagnoser

Redigeret 28 oktober, 2012, 05:44 i Angst
Jeg var til lægen for to år siden, og fik stillet let/moderat depression, fik en henvisnig til en psykolog. I den periode, havde jeg det rigtigt dårligt og var indlagt på psykiatrisk afdeling, det var efter at jeg blev udskrevet at jeg gik til lægen omkring min tristhed. Jeg har fået stillet diagnoserne, borderline og gennemgribende udviklingsforstyrrelse i min fortid.
Spurgte lægen om det ikke var muligt, han kunne sende mig en henvisning til en psykiater for at jeg kunne blive udredt omkring en diagnose, da det efterhånden er 6 år siden jeg fik stillet dem, det afviste han at gøre, da han ikke mente det var akut nok til at sende mig videre. Efter min henvisning for depression var udløbet, fik jeg en henvisning for min angst. Dog har behandlingen for min angst, ikke været optimalt. Jeg tænker lidt, ud fra de diagnoser som er stillet om der kan være en mulighed for, at de kan give symptomer på angst og depression og at årsagen til det skal findes i de diagnoser som er stillet i sin tid.

Har tænkt tanken mange gange, om det muligvis ikke vil være bedre for mig, at få hjælp ud fra mine diagnoser. End ud fra "symptomer" på angst/depression grundet diagnose, muligvis...er der nogen der evt. selv har erfaring med dette.
Log in eller Registrér for at kommentere.