Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortrydelsespille

Redigeret 27 oktober, 2012, 11:25 i Prævention
Hej. Jeg er i en meget uheldig situation.
Jeg har netop for 1,5 uge siden taget en fortrydelsespille grundet ubeskyttet sex i fuld tilstand.
Jeg har nu fundet ud af, at kondomet vi brugte i går, er gået i stykker - jeg har ingen anelse om hvornår - men han kom ikke inde i mig. Jeg ved, at han der alligevel er chance for at jeg er gravid.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har nogen ide om, hvad jeg skal gøre.
Kan jeg nøjes med at tage en fortrydelsespille?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er fortrydelsespiller virkelig stærke sager, som kroppen bestemt ikke har godt af at få for meget af, så derfor er det noget, man skal gennemtænke grundigt.

    Du tog en for 1½ uge siden. Hvor er du nu i din cyklus? Hvor var du for 1½ uge siden? Og selv om det burde være et dumt spørgsmål, så stiller jeg det alligevel; tager du også p-piller?
  • Indstillinger
    Da jeg tog en pille for 1,5 uge siden, var der vidst ca. 1,5 uge til jeg skulle have min menstruation, men den fik jeg så et par dage efter, at jeg tog pillen. Min menstruation er netop slut.
    Nej det gør jeg ikke.
  • Indstillinger
    Hvis din menstruation netop er slut - og den kom givet for tidligt p.gr., af fortrydelsespillen - så er risikoen for gravditet meget, meget lille, hvorfor mit forslag er, at du ikke bør byde din krop endnu en skrap medicin.

    Men det er mit bud - om jeg så har ret, ved jeg ikke.

    Men forhåbentligt har du - og I, for det er også din partners ansvar - lært at du og I skal sikre jer den prævention - HVER GANG.
Log in eller Registrér for at kommentere.