Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mavesmerter lige under ribben i højre side

Redigeret 27 oktober, 2012, 06:12 i Åben debat om smerter
Heej Allesammen

Kl 11 i formiddagdags, fik jeg ondt i maven, jeg tænkte ikk videre over det og snuppede en Truxal, da det jo kunne være psykisk betinget.. Da jeg var nede ved lægen senere på dagen, der sagde han at jeg bare skulle tage en mere..
Så da jeg tog da en mere.. Nu har jeg haft ondt i maven i over 6 timer, smerterne har flyttet sig til højre side af maven lige ved ribbene, og de blir dobbelt så voldsomme, lige så snart jeg bevæger mig.. De stråler om i mig skulder og ud i armen:(

Jeg er overbevist om at det bestemt ikk er psykisk betinget, for ellers ville de 2 truxal jo ha hjulpet forlængst og det gør de tydeligvis ikk..

Hva filen ska jeg gøre, mine forældre skider en grøn neger på det og jeg kan bare ikk overbevise dem om at jeg virkelig har ondt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det undrer mig, at du indtager et middel mod psykoser, bare fordi du får ondt i maven, og det undrer mig endnu mere, at din læge også råder dig til det, når du kommer med mavesmerter, men det må der jo være en årsag til som ikke nævnes her, for det er da almindeligvis ikke det, man skal tage ved akutte mavesmerer.

    Jeg forstår heller ikke udtrykket, at dine forældre "skider en grøn neger"? Betyder det, at de bliver nervøse eller at de er lige glade? Er de lige glade, er der måske så ikke noget at sige til det, hvis du har nogle psykiske problemer.

    I det hele taget må du fejle noget andet end, at det du her nævner, for almindeligvis skal mavesmerter da tages alvorligt, og du bør derfor blive undersøgt ordentligt.

    Først tænkte jeg blindtarmsbetændelse, men at smerterne stråler ud i skulderen og armen har ikke meget med blindtarmsbetændelse at gøre.

    Har du stadig disse smerter, så må det blive undersøgt hurtigst muligt.
  • Indstillinger
    Jeg har en depression, glemte jeg lige at skrive..
    Mine forældre er ligeglade..
    Jeg går i forvejen med et Norspan plaster, som ska lindre mine stærke kroniske smerter, som jeg har i ryg, nak, skuldre og hovedpine..

    Der er ingen årsag ikk nævnes her, til at jeg tager beroligende medicin.. Min læge sagde at jeg skulle prøve og tage nogen Truxal først, for at se om det kunne være psykiske smerter, og 1 burde hjælpe.. Men efter jeg havde taget 2, så havde jeg stadig lige ondt

    Jeg ved selv det ikk kan være blindtarms betændelse, for jeg har ikk min blindtarm mere.. Det ska lige siges at mit immunforsvar har været helt i bund og det er ikk på toppen endnu, så min krop er lidt mere modtagelig for at blive syg, end den førhen har været

    Jeg har stadig disse smerter, og jeg foretrækker virkelig meget bare at blive liggende på sofaen
Log in eller Registrér for at kommentere.