Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Wc Problemt

Redigeret 26 oktober, 2012, 16:01 i Åben debat for kvinder
Er en pige på 22 som går på wc rigtigt mange gange om dagen, føler jeg skal tisse og når jeg går der ud tisser jeg kun lidt også 5 sek efter føles det som om jeg skal tisse igen /: også i nat kom jeg til at tisse i søvne /: rigtigt pinlig især fordi kæreste. Lå ved siden af :( det har stået på i lang tid , men først nu hvor det påvirker . Går også og er ked af/ føler mig ensom . Kan det have noget med det af gøre???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal skynde dig at kontakte din læge og blive undersøgt. Der er masser af forskellige tiltag, som med garanti kan hjælpe dig.
    Først vil du højst sandsynligt blive udredt for kronisk blærebetændelse. Har du det, vil du blive behandlet for den. Har du ikke, vil du blive sendt videre i systemet til en speciallæge eller specialafdeling på hospitalet. Her vil du bl.a. få undersøgt din blære; er den for lille, er den for slap, tømmer du den helt, hvordan fungere dine signalstoffer i hjernen i f.h.t. urinproduktion o.s.v. Og alle disse ting er der behandling for :-)
    Så skynd dig at få en tid hos din læge, for det er første skridt.
  • Indstillinger
    men kan jeg godt have blærebetændelse selvom jeg ik har smerter?
  • Indstillinger
    Ja, det kan du sagtens. Det er en skrøne, at de to ting altid hænger sammen.
  • Indstillinger
    så må jeg ringe til lægen (:
    tak for svaret (:
  • Indstillinger
    tør bare ik at ligge mig til at sove i nat ;/
  • Indstillinger
    Hvorfor dog ikke det? Man dør ikke af at tisse i sengen. Det er måske lidt ubehageligt, men man kan jo bare ligge noget nyt sengetøj på. Eller skyldes dine tisseproblemer noget psykisk, du ikke har fortalt om?
  • Indstillinger
    Altså går og føler mig træt (søvnhedsbesvær /; og føler mit ked af det, men ved ik om det er noget med det at gøre
  • Indstillinger
    Hvis du er oppe flere gange hver nat, så vil du jo ende med at være ganske træt, og det går ud over humøret og ens almen befindende. Derudover kan jeg forestille mig, at du også er nervøs for, hvad det her er for noget?
    Så jeg synes, du skal ringe til lægen som det første mandag morgen og insistere på at blive undersøgt grundigt hurtigst muligt.
  • Indstillinger
    Har haft svært ved at sove og været ked af det siden mine bedste forældre døde hvor jeg fik en depression ved så ik om jeg har en stadig eller igen for går og føler mig ensom og stresset , men det kan de vel også tjekke hos lægen
  • Indstillinger
    Ja, det kan de også tjekke hos lægen, men du har også både mulighed for selv at gøre noget og få noget samtaleterapi eller deltage i en selvhjælpsgruppe, der handler om sorg.
    Det, du selv kan gøre er dels at motionere, da det hjælper på depression. Dels kan du bryde nogle vaner og søge ud og gøre noget sammen med andre mennesker. Har du ikke en fritidsinteresse, som du kan dyrke sammen med andre? Har du ikke det, så må du se at finde en :-)
    Du kan også selv aktivt finde en selvhjælsgruppe, der enten handler om bearbejdelse af sorg eller en for ensomme unge.
    Kan du måske snakke med din forældre om det her? For jeg tror måske, at du er nødt til at gøre flere forskellige ting for at komme rigtig ovenpå igen.
    Men det er altså en god ide at starte med lægen og så være 100% ærlig overfor vedkommende, så du kan få den bedst mulige hjælp
Log in eller Registrér for at kommentere.