Wc Problemt
Er en pige på 22 som går på wc rigtigt mange gange om dagen, føler jeg skal tisse og når jeg går der ud tisser jeg kun lidt også 5 sek efter føles det som om jeg skal tisse igen /: også i nat kom jeg til at tisse i søvne /: rigtigt pinlig især fordi kæreste. Lå ved siden af det har stået på i lang tid , men først nu hvor det påvirker . Går også og er ked af/ føler mig ensom . Kan det have noget med det af gøre???
Kommentarer
Først vil du højst sandsynligt blive udredt for kronisk blærebetændelse. Har du det, vil du blive behandlet for den. Har du ikke, vil du blive sendt videre i systemet til en speciallæge eller specialafdeling på hospitalet. Her vil du bl.a. få undersøgt din blære; er den for lille, er den for slap, tømmer du den helt, hvordan fungere dine signalstoffer i hjernen i f.h.t. urinproduktion o.s.v. Og alle disse ting er der behandling for :-)
Så skynd dig at få en tid hos din læge, for det er første skridt.
tak for svaret (:
Så jeg synes, du skal ringe til lægen som det første mandag morgen og insistere på at blive undersøgt grundigt hurtigst muligt.
Det, du selv kan gøre er dels at motionere, da det hjælper på depression. Dels kan du bryde nogle vaner og søge ud og gøre noget sammen med andre mennesker. Har du ikke en fritidsinteresse, som du kan dyrke sammen med andre? Har du ikke det, så må du se at finde en :-)
Du kan også selv aktivt finde en selvhjælsgruppe, der enten handler om bearbejdelse af sorg eller en for ensomme unge.
Kan du måske snakke med din forældre om det her? For jeg tror måske, at du er nødt til at gøre flere forskellige ting for at komme rigtig ovenpå igen.
Men det er altså en god ide at starte med lægen og så være 100% ærlig overfor vedkommende, så du kan få den bedst mulige hjælp